Transportul efectuat de fosta RATUC (Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA) pe traseele județene câștigate de compania Fany la licitație reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, susține compania privată de transport într-un comunicat de presă. Fany arată că are, potrivit legii, exclusivitate pe traseele câștigate la licitație. Cresc tarifele RATUCPotrivit companiei Fany, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 – 2019 printr-o hotărâre de consiliu județean care a fost precedată de o dezbatere publică. „Toţi cei care au participat la această dezbatere (vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, primarii sau viceprimarii din Floreşti, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni, operatori de transport, printre care şi Liviu Neag în calitate de director al fostului RATUC, cetăţeni ai judeţului Cluj) au fost de acord cu includerea acestor trasee în programul de transport judeţean, urmând a fi atribuite prin licitaţie organizată la nivel naţional în cursul anului 2013”, se arată în comunicat. În urma unei licitaţii electronice naţionale din data de 18 decembrie 2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu. Potrivit Legii serviciilor de transport public local, operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie, susține Fany. „Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) pe traseele pentru care SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte. Deşi încă din anul 2012 se cunoştea la nivel naţional faptul că atribuirea traseelor de transport judeţean pentru perioada 2014 – 2019 va avea loc cel mai devreme la mijlocul anului 2013 (întrucât licenţele existente aveau termen de valabilitate până în data de 31.12.2013), demersurile pentru transformarea fostului RATUC în societate pe acţiuni au fost începute abia la finele lunii noiembrie 2013, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA folosindu-se de această scuză pentru a justifica faptul că nu s-a înscris la licitaţia naţională organizată în data de 18.12.2013”, arată Fany. Compania arată că preţurile pe care le practică sunt identice cu cele ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA, respectiv 3,5 lei pe traseul Cluj-Napoca – Floreşti şi 3 lei pe traseul Cluj-Napoca – Baciu. “Facilităţile financiare” speculate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA în virtutea faptului că aceasta efectuează şi transportul local nu reprezintă decât o instigare a călătorilor, menită a “justifica” nerespectarea de către acest operator a dispoziţiilor legale privind prestarea serviciului de transport. De asemenea, orarul curselor şi staţiile au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care, aşa cum am arătat mai sus, a fost adoptată în urma unei dezbateri publice, fiind impuse SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL cu titlu de condiţii obligatorii prin licenţele de traseu câştigate în mod legalȚ, arată Fany, care subliniază că dispune atât de capacitatea logistică (120 de mijloace de transport, autogară şi atelier de reparaţii) cât şi umană (200 de angajaţi) pentru a asigura cetăţenilor din judeţul Cluj servicii de transport moderne şi civilizate pe traseele câştigate.
Fany acuză RATUC de concurență neloială
ULTIMELE ȘTIRI