Festivalul Studenţesc de Antreprenoriat s-a încheiat azi cu festivitatea de premiere a celor mai bune planuri de afaceri și a celor mai inspirați antreprenori la provocările ridicate de un grup de firme din Cluj. Scopul acţiunii a fost de a promova cultura şi gândirea antreprenorială în rândul studenţilor, prin dezvoltarea competenţelor de iniţiere şi gestionare de afaceri. Evenimentul a fost organizat de Centrul pentru Iniţiere şi Dezvoltare Organizaţională (CIDO) din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, în parteneriat cu AIPPIMM, OTE şi Asociaţia Principium, derulându-se pe perioada 5-18 decembrie.Studenții participanți au avut ocazia să audieze în ultima zi a festivalului cinci speakeri din partea companiilor înscrise. Chiar dacă experiențele acestora diferă în sfera antreprenorială, îndemnurile esențiale, acelea de a cuteza să încerce punerea în aplicare a unor idei, de a avea încredere în forțele proprii, sau de a menține mereu o atitudine pro-activă și de a nu renunța ușor, s-au regăsit în fiecare discurs. În schimb, dacă unii speakeri i-au sfătuit pe tinerii antreprenori, sau pe cei care cochetează cu gândul testării unei idei pe piață, să fie extrem de prudenți și să nu se lanseze în domenii pe care nu le stăpânesc, ba mai mult, să nu încerce să inventeze ”gaura la covrig”, ci să meargă pe îmbunătățirea unui produs/serviciu deja existent, pentru că au siguranța unei nevoie gata formate pe piață, alții i-au îndemnat să se aventureze la această vârstă și să încerce, dacă asta le trece prin cap, chiar să inventeze ”apa caldă”. Cu siguranță, în opinia acestor antreprenori, tânărul nu va avea de pierdut, chiar dacă ideea sa va eșua ca întreprindere, experiența acumulată (”să știi câte puțin din toate”) și cutezanța fiind date esențiale pentru un antreprenor.Echipa câștigătoare la secțiunea business plan este ”R&S”, formată din Vaida Răzvan și Solovastru Alexandru cu proiectul ”Deschiderea unei unităţi de producţie a peleţilor. Cei doi întreprinzători sunt studenți ai Facultății de Construcții de Mașini, Specializarea Inginerie Economică Industrială, Anul IV. ”Ideea a venit în timp ce stăteam la mall, la o cafea. Mulțumim pe această cale doamnei Bacali, care ne-a încurajam să participăm”, a precizat Vaida Răzvan.Echipa câștigătoare la secțiunea provocări antreprenoriale este ”Young Team”, formată din Ionetecu Alexandru (anul IV), Ogner Tudor (anul IV), Iosif Cristin (anul III). Aceștia sunt studenți ai Facultății de Mecanică, Automatică şi Calculatoare. Studiul de caz a fost propus de către Soft Pro Euro. ”Așteptăm următoarea ediție cu noi provocări”, a spus reprezentantul ”Young Team”
Festivalul a fost dedicat tuturor studenților de la toate facultăţile, la nivel licenţă şi masterat din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca. Participarea s-a făcut individual sau în echipe de maxim 5 persoane pe două secțiuni:Secțiunea BUSINESS PLAN – În cadrul căreia fiecare echipă a avut ca sarcină de lucru iniţierea unei afaceri dintr-un domeniu la alegere, pe baza unui plan de afacere dat de organizatori. Studentii au avut oportunitatea de a participa la un workshop exploratoriu, unde au aflat mai multe informaţii practice despre cum îşi pot iniţia o afacere sustenabilă si au primit un model de plan de afacere. Participantii și-au prezentat planurile de afacere luni, 17 decembrie, în faţa unui juriu format din 5 membri.Membrii juriului au notat fiecare echipă în parte şi au acordat premii în valoare de 2000 lei.În plus, o echipă va obține o finanţare nerambursabilă în valoare de 10.000 euro pentru iniţierea unei afaceri din partea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii, Oficiul Teritorial Cluj-Napoca.Secțiunea PROVOCĂRI ANTREPRENORIALE – În cadrul căreia echipele au trebuit să gestioneze o problemă dată din mediul lucrativ. În acest sens, companiile participante au propus participanților spre soluționare o problemă cu care se confruntă în activitatea lor. Temele (situaţiile problematice din mediul lucrativ) pentru această secţiune au fost cu tentă generală, pentru a oferi egalitate de şansa tuturor participanţilor.Membrii juriului au notat fiecare echipă în parte şi au acordat premii în valoare de 2000 lei.[slideshow]
Echipele participante secţiunea BUSINESS PLAN
NUME ECHIPA – IDEEA DE AFACERE:1. M.A.B.N – Design personalizat pentru calculatoare portabile şi tehnici de îmbunătăţire a performanţelor acestora ca şi funcţionare şi durata de viaţă a bateriei
2. Szasz Robert, Boier Adriana, Cozma Cosmina, Costin Alexandra, Korazsan Dana Iulia – Servicii publicitare
3. Alba pro-business – Aplicarea nanotehnologiei în industria auto
4. Konkret – Un ziar în beneficiul studenţilor facultăţii de construcţii
5. Pasca George – Înfiinţarea unei mici fabrici de bere care să deservească localul care o găzduieşte
6. Cele 3 A – Produse de patiserie tradiţionale
7. DOTA – Speed Dating
8. Vacatiorama – Agenţie de turism on-line
9. PRO-Construct – Formarea unei companii care să activeze în domeniul construcțiilor
10. Diaconu Mihai – Firma de audit energetic pentru consumatorii industriali
11. Absolut Best Care (ABC) – Dezvoltarea unui dispozitiv electronic de monitorizare a stării de sănătate a copiilor de până la 2 ani
12. R&S – Deschiderea unei unităţi de producţie a peleţilor
13. Florin&Timea – Complex turistic
14. Echipa Mosaic – Mall virtual 360*
15. INSTINCT – În domeniul agriculturii – o plantaţie de salcâmi
16. Heavy Brothers – Cafenea motivaţională
NUMELE ECHIPEI – COMPONENȚA ECHIPEI – FACULTATEA – STUDIU DE CAZ:1. KONKRET – Savin Mihaela, Matei Mihai – Construcţii – Soft Pro Euro2. AMMA – Mureşan Alex-Manuel, Moldovan Marian Madalin – Construcţii – IMO Finance3. Durus Sebastian Marius – Durus Sebastian Marius – Construcţii de Maşini – Farmec4. Robert BAN – Robert BAN – Construcţii de Maşini – RedKiwi5. George Pască – George Pască – Construcţii de Maşini – IMO Finance6. Dutzzzuuu – Spermezan Dumitru Ioan – Electronica, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – Soft Pro Euro7. CrEaTiVz – Petean-Nicola Alexandra, Petean-Nicola Adina – Construcţii de Maşini – Farmec8. Inspired solutions – Alexandru-Bogdan Petruta, Rebeca Toth, Dan Maxim – Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – RedKiwi9. Two Guys – Pleş Ionuţ, Lung Marian-Emil – Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – Net Brinel10. Florin &Timea – Vraja Vasile Florin, Vasarhelyi Timea – Construcţii – Soft Pro Euro11. Young Team – Ionetecu Alexandru, Ogner Tudor Iosif Cristin – Automatică şi Calculatoare, Mecanică – Soft Pro Euro12. Just me – Milaș Florin – Construcţii de Maşini – Farmec13. One man band – Torsin Emil Mecanică – IMO Finance14. Bufniţa – George Purusniuc, Nicolae Scrob – Automatică şi Calculatoare – Net BrinelPrintre firmele colaboratoare care au făcut parte din juriu se numără Grupul Financiar Imofinance, Acta Marque, Auchan România, Farmec, Redkiwi, Trustul de Consultanţă Transilvănean, Prima Invest Consulting, Multifinantare, Psihoselect, Karon şi Performed Events.Prin intermediul acestui festival s-a dorit identificarea soluţiilor legate de principala problemă în domeniul antreprenoriatului şi anume lipsa de educaţie antreprenorială şi transmiterea dificilă de informaţie între diferitele grupuri de actori din acest domeniu, şi creşterea numărului IMM-urilor deţinute de studenţi.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.