Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, reproșează primăriei clujene că nu a reușit încă să reorganizarea RATUC sub formă de societate comercială, pentru a crește șansele ca societatea nou creată să asigure transportul în comun în comunele limitrofe Clujului. Cresc tarifele RATUC”Din evidenţele Oficiului Registrului Comerţului Cluj rezultă că reorganizarea RATUC în societate comercială nu a avut loc nici măcar până la această dată!!! Adoptarea unei hotărâri de consiliu local nu echivalează cu transformarea efectivă a regiei în societate comercială. Credem că, în acest moment, reprezentanţii PDL ascund sub acuze o mare nerealizare: transformarea RATUC în societate comercială pentru a putea presta serviciile de transport în comun în zona metropolitană”, se arată într-un comunicat de presă al președintelui Uioreanu.Acesta a reacționat după ce PDL Cluj l-a acuzat că ar sabota transportul în comun în Zona Metropolitană. Aleșii PDL au arătat că Horea Uioreanu a transmis Ministerului Transporturilor lista cu traseele intrajudeţene pentru care urmează să se organizeze licitație în vederea stabilirii societăților care vor asigura transportul public de călători. Pe listă se regăsesc și Floreşti, Apahida, Baciu şi Chinteni, comune care și-au exprimat dorința ca tranportul de călători să fie asigurat de RATUC.Uioreanu anunțase încă de marți că firmele care vor asigura transportul public de călători în comunele Floreşti, Ciurila, Chinteni, Baciu şi Apahida vor fi stabilite în urma unei lictiații care va avea loc săptămâna viitoare. Motivul: Tribunalul Cluj tocmai a suspendat luni Hotărârea de Consiliu Judeţean prin care traseele din Zona Metropolitană se retrăgeau de la licitaţia de transport intrajudeţean. Acțiunea a fost înaintată de către firmele GVP, Ovid Trans, Fany, Favorit Trans şi MV Trans, care asigurau servicii de transport public de persoane pe raza acestor comune.Acuzatiile PDL„Motivarea instanţei nu a ajuns nici acum la Consiliul Judeţean şi totuşi Horea Uioreanu s-a grăbit să trimită traseele către minister. Putea foarte bine să stea şi să aştepte această motiavare. Dar dacă ar fi aşteptat, atunci licitaţia ministerului s-ar fi încheiat, iar Fany nu ar mai fi apucat să participe şi să câştige din nou traseul Floreşti, pentru care se bate defapt. Acesta este motivul pentru care afirm că Uioreanu le-a făcut jocul celor de la Fany”, a spus consiulierul județean al PDL, Alexandru Coroian, citat de ziuadecj.ro.„Falsitatea acestor acuzaţii şi caracterul lor pur demagogic sunt demonstrate de atitudinea manifestată constant de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj în această problemă încă de la începutul mandatului”, se arată în comunicatul de presă al președintelului Uioreanu.CJ Cluj, obligat sa scoata traseele la licitatieHorea Uioreanu e explicat că Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj având ca membri Municipiul Cluj-Napoca, Comunele Chinteni, Apahida, Baciu, Ciurila şi Floreşti a solicitat modificarea programului judeţean de transport public prin eliminarea tuturor traseelor de pe raza unităţilor administrativ-teritoriale membre ale Asociaţiei, acestea urmând a fi incluse în programul public de transport local al asociaţiei de dezvoltare intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj”.La o săptămâna după ce a primit solicitarea, Consiliul Județean a eliminat aceste trasee din programul judeţean de transport public, urmând ca aceste să fie deservite din 1 ianuarie 2014 de către Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj, respectiv prin RATUC.”Această hotărâre a fost contestată în instanţă de către firmele care aveau licenţe pe aceste trasee şi care doreau să participe la licitaţia pentru obţinerea licenţelor pe aceste trasee începând din 01.01.2014. Prin sentinţa civilă nr. 15634/25.11.2013 Tribunalul Cluj, Secţia Mixtă de Contencios Administrativ şi Fiscal, de Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a dispus suspendarea executării Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj nr. 328/17.10.2013, până la pronunţarea instanţei de fond.Potrivit prevederilor articolului 14, alineat 4 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, hotărârile instanţei de judecată, privind suspendarea actului administrativ, sunt executorii de drept.În acest context, Consiliul Judeţean Cluj a fost OBLIGAT să transmită la Bucureşti lista traseelor intrajudeţene de transport de persoane întrucât hotărârea judecătorească pronunţată în cauză, chiar nedefinitivă, are caracter EXECUTORIU, adică impune punerea sa în aplicare DE ÎNDATĂ, în caz contrar persoanele vinovate făcându-se vinovate de comiterea unei infracţiuni”, a explicat Horea Uioreanu.Comunele limitrofe riscau să rămână fără transport publicÎn plus, termenul limită până la care mai puteau fi operate modificări în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene şi interjudeţene era data de 26 noiembrie 2013.”Pentru a proteja interesul general al comunităţilor locale implicate care este prioritar în organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciului de transport public, conform prevederilor Legii nr. 92/2007, Consiliul Judeţean Cluj nu putea amâna introducerea traseelor care au făcut obiectul actului administrativ contestat în sistemul informatic.Neintroducerea acestor trasee în sistemul electronic până la data limită ar fi făcut imposibilă atribuirea acestora, atât prin intermediul Consiliului Judeţean Cluj, cât şi prin intermediul Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj.Neatribuirea acestor trasee, ar priva de acest serviciu locuitorii comunelor limitrofe municipiului Cluj-Napoca. Având în vedere acestea, Consiliul Judeţean Cluj a introdus traseele eliminate din programul judeţean de transport prin această hotărâre, la licitaţia care se desfăşoară începând din 25.11.2013 la nivel naţional, urmând ca, în cazul în care vom avea câştig în acest proces, să se retragă licenţele eliberate operatorilor de transport desemnaţi câştigători pe aceste trasee, acestea revenind Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj”, a subliniat Horea Uioreanu.
Horea Uioreanu: Am fost OBLIGAT să trimit la licitație traseele pe care vroia să intre RATUC în Floreşti, Ciurila, Chinteni, Baciu şi Apahida
ULTIMELE ȘTIRI