Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu ridică semne de întrebare asupra capacității RATUC de a deservi Zona Metropolitană. Hotărârea de Consiliu Judeţean, prin care traseele din Zona Metropolitană se retrăgeau de la licitaţia de transport judeţean, a fost suspendată de Tribunalul Cluj, după ce cinci transportatori privați au atacat în contencios administrativ decizia Consiliului Judeţean.RATUC ar fi urmat să preia transportul în Zona Metropolitană Cluj pe anii 2014-2019. Traseele care au fost scoase de la licitație sunt din comunele Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida.Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, a explicat joi, în cadrul unei conferințe de presă, că există riscul ca locuitorii acelor comune să rămână fără transport în comun.”În loc să vorbim despre organizarea transportului metropolitan, vorbim despre dezorganizarea sa. Deși există o HCL de transformare a RATUC în Societate Comercială, domnul Alexandru Coroian nu a făcut niciun demers legal în acest sens”, a declarat președintele CJ.”Există riscul ca locuitorii acelor comune să rămână fără nicio soluție de transport în comun. RATUC ar fi putut deservi toate aceste linii de la 1 ianuarie, dacă nu apărea decizia instanței. Acum va putea deservi doar o parte. Vreau să văd cum va rezolva. Un mic exercițiu îl poate face în Feleacu. Până atunci, dacă primăria într-adevăr vrea, cred că putem discuta o serie de propuneri, printre care frecvența și numărul stațiilor în comune”, a mai spus Horea Uioreanu.Totodată, președintele CJ și-a exprimat pesimismul cu privirea la posibilitățile actuale ale RATUC:
”Un exemplu negativ este zona parcurilor industriale (Bulevardul Muncii și Tăietura Turcului), unde 5500 de cetățeni așteaptă o soluție. Întrebarea este cum va putea RATUC să deservească Zona Metropolitană, dacă nu reușește să asigure transportul a 5000 de oameni”, a încheiat președintele CJ.
Horea Uioreanu: Vreau să văd soluția RATUC pentru Zona Metropolitană
ULTIMELE ȘTIRI