Bloggerul Lucian Fanea cere Primăriei Cluj-Napoca într-un articol postat pe blogul propriu garaje tip parking pentru biciclete, având în vedere că majoritatea clujenilor care dețin un asemenea vehicul îl „parchează” în scările blocurilor.
Garaj de biciclete in scara de bloc FOTO: lucianfanea.blogspot.ro”In ultimii 2-3 ani unul din putinele lucruri bune care se intampla cu cetatenii acestei tari este faptul ca au inceput sa circule tot mai des cu bicicleta.Acest lucru se datoreaza, bineinteles, unui cumul de factori:- pretul crescut la combustibili si astfel multi au renuntat la mersul cu masina;
– conditiile precare de pe mijloace de transport in comun sau in multe localitati chiar lipsa acestora
– un mod de a face miscare, sport;
– un spirit civic in crestere de diminuare a poluarii;
– pretul destul de mare al unei calatorii cu taxi-ul;
– in unele cazuri se ajunge mai repede la destinatie decat cu alte mijloace de transport (masina, taxi, metrou, autobus, etc)Insa, in Romania in acest moment nu poate fi vorba de o cultura a mersului cu bicicleta (suntem in faza de copil nou nascut), majoritatea celor care circula cu bicicleta pe drumurile publice nu cunosc regulile generale de circulatie pe drumurile publice si circula fara echipamente speciale (casca de protectie, semnalizare, etc).Din pacate, desi romanii fac eforturi destul de insemnate in asi procura o bicicleta (pretul unei biciclete fiabile este de destul de ridicat in raport cu salariul minim si cu nivelul de trai din Romania) autoritatile se misca extrem de lent in a crea conditii optime si sigure pentru mersul cu bicicleta si aici ma refer in primul rand la piste speciale pentru biciclisti..Insa, una din cele mai mari probleme cu care se confrunta toti cei care detin biciclete, mai ales in marile orase ale patriei noastre, este lipsa acuta a locurile de parcare, fie ca vorbim de locuri de parcare in oras, fie de parcarea bicicletei „acasa”. „Acasa”, devine o mare problema sa parchezi bicicleta, mai ales ca in marile orase majoritatea locuitorilor traiesc la bloc si astfel in lipsa unor locuri speciale toata lumea isi parcheaza bicicleta in scarile de bloc, acestea devenind adevarate garaje pentru biciclete locatarilor. In aceste conditii nu este de mirare ca in ultima perioada a crescut alarmant numarul furturilor de biciclete, spe exemplu in Cluj numai in utlimele 7 luni s-au furat aproximativ 150 de biciclete.Sunt convins ca Primariile marilor orase si nu numai impreuna cu Asociatiile de locatari pot gasi spatii adecvate (terenuri neutilizate, cladiri neutilizate, chiar si in parkingurile actuale de masini o parte dintr-un etaj, etc) care pot fi transformate sau nou construite in garaje tip parking pentru biciclete”, scrie economistul Lucian Fanea.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.