• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • “Igen, tessék! – Da, poftiţi!” La Cluj apar abţibilde și ecusoane în magazinele și birourile care încurajează și folosirea limbii maghiare

“Igen, tessék! – Da, poftiţi!” La Cluj apar abţibilde și ecusoane în magazinele și birourile care încurajează și folosirea limbii maghiare

Publicat: 12 august, 2011 14:25

Actualizat: 23 martie, 2022 07:35

“Igen, tessék! – Da, poftiţi!”. Clujenii de etnie maghiară vor putea ști exact în ce instituții și magazine din oraș se vor putea adresa și în limba maghiară. Un ONG va distribui abţibilde și ecusoane în acele locuri sau birouri dispuse să permită comunicarea în această limbă. Asociaţia Claudiopolis din Cluj, în colaborare cu Forumul Tineretului din Cluj (KIFOR) şi Uniunea Studenţească Maghiară din Cluj (KMDSZ) lansează campania intitulată “Igen, tessék! – Da, poftiţi!” pentru promovarea multilingvismului în Cluj.Obiectivul acestei campanii este facilitarea comunicării dintre acei furnizori de servicii (instituţii, firme, ONG-uri) şi clienţii lor, care îşi propun valorificarea ca resursă a multilingvismului.”Drepturile privind utilizarea limbilor minoritare în spaţiul public constituie o parte esenţială a cadrului legislativ, care facilitează păstrarea identităţii minorităţilor naţionale. Prin urmare, implementarea lor este un demers complex ce vizează nu doar activitatea autorităţilor publice, dar şi membrii comunităţilor etnice, precum şi populaţia majoritară”, explică cei care au inițiat campania.Ei cred că ar trebui implementate prevederile legale româneşti din Legea 282/2007 privind ratificarea Cartei Europene a Limbilor Regionale sau Minoritare – instrument al Consiliului Europei care oferă principii orientative privind modul în care limbile regionale şi minoritare ar trebui protejate şi promovate.Potrivit organizatorilor, aplicarea în România a prevederilor asumate prin această lege este monitorizată prin rapoarte periodice privind progresul realizat, pe trei domenii: administraţie, educaţie, mass-media.Ei spun că proiectul „Igen, tessék! – Da, poftiţi!” doreşte să încurajeze toţi actorii sociali, economici şi instituţionali în ceea ce priveşte utilizarea limbii maghiare la o scară cât mai largă.„În decursul pregătirii acestei campanii am lansat invitaţii de parteneriat către cca. 50 de firme şi companii care îşi desfăşoară activitatea în Cluj, către Primăria municipiului Cluj Napoca, Consiliul Judeţean Cluj, Universitatea multiculturală Babeş-Bolyai, de a participa la această iniţiativă prin afişarea materialelor promoţionale ce poartă elementul de identitate vizual al campaniei (abţibilde, ecusoane) în acele locuri, birouri, în care comunicarea cu cetăţenii se poate realiza şi în limba maghiară”, afirmă organizatorii campaniei.Ei vom contacta, după evenimentul de lansare, conducătorii tuturor instituţiilor deconcentrate/descentralizate din Cluj, ai instituţiilor de învăţământ superior, ai furnizorilor de servicii sociale, de sănătate etc. respectiv pe toţi agenţii economici doritori să participe la această iniţiativă.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
30 septembrie, 2025
Comunicat de presă – „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“
29 septembrie, 2025
ANUNȚ LANSARE PROIECT ”Digitalizarea Asociației Banca pentru Alimente Maramureș”
23 septembrie, 2025
Cum arată noul sediu al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – un reper pentru România
9 septembrie, 2025
Recunoaștere regională pentru Aeroportul din Cluj-Napoca
2 septembrie, 2025
Căminul Cultural din Baciu se redeschide după lucrări de eficientizarea energetică

Opera Română din Cluj a oferit un moment magic la Aeroportul Internațional din Cluj cu ...

Ce surpriză le-a oferit Aeroportul Cluj celor din terminalul plecări când a sărbătorit pasagerul cu numărul 3 milioane

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte la IMM România, a menționat în emisiunea Antreprenoriada moderată de Raul ...

Investiții în industria de apărare în România, oportunități pentru mediul de afaceri

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte IMM România, subliniază într-o emisiune la BuzzNews.ro că într-un moment în ...

Industria imobiliară în Cluj: câțiva jucători mari fac legea

Decizia de a reduce numărul muncitorilor străini din România are un impact negativ asupra IMM-urilor ...

Reducerea angajaților străini în România – Impactul asupra IMM-urilor

Klausenburg Broker de Asigurare a organizat cea de-a doua ediție a Conferinței de Vânzări, un ...

Conferința de vânzări Klausenburg Broker de Asigurare, Ediția a II-a

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul ...

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul

BLITZ anticipează într-o analiză a pieței imobiliare din România că prețurile vor crește anual cu ...

De ce crede BLITZ că prețurile la imobiliare vor crește anual cu 10-15 la sută în perioada 2026-2027

Augustin Feneșan, prim-vicepreședinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) ...

Sfaturi practice pentru antreprenorii aflați la început de drum
Success message!
Warning message!
Error message!