Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca aduce la cunoștința părinților faptul că, în această perioadă, numărul copiilor ce ajung să fie consultați în regim de urgență este din ce în ce mai mare. Astfel, doar în zilele de 3 și 4 februarie 2018, un număr record de 485 de copii au fost consultați în regim de urgență în cadrul unității medicale. În urma evaluării de specialitate însă, doar 50 dintre aceștia, adică 10,3%, au necesitat internare. In comunicatul spitalului nu se analizeaza motivele pentru care parintii nu se prezinta in timpul zilei cu copiii la spital. Medicii le cer in schimb acestora sa apeleze la consultatii prin telefon.
„Din păcate, numărul mare de pacienți care se adresează direct Unității de Primire a Urgențelor și Camerelor de Gardă ale Clinicilor de Pediatrie din cadrul spitalului duce la aglomerarea excesivă a acestora, ceea ce favorizează transmiterea infecțiilor respiratorii, într-o perioadă în care gripa și răceala sunt în creștere.
În acest context, în situația în care starea copilului este gravă, părinții sunt îndemnați să se adreseze secției de urgență și camerelor de gardă. Dacă, însă, starea copilului este bună, părinții sunt rugați să apeleze serviciul de sfat medical gratuit prin telefon AloPedi 0364917, medicul de gardă putând, după o evaluare a gravității stării copilului, să furnizeze sfaturile necesare privind îngrijirea la domiciliu a copilului”, arata spitalul.
„Reamintim părinților din Cluj rugămintea pe care medicii le-o adresează, aceea de a apela cu încredere serviciul de sfat medical prin telefon. În acest fel, pot fi evitate deplasările la spital care nu sunt neapărat necesare, eliminând astfel și riscurile pe care spațiile supraaglomerate le presupun în plin sezon de infecții respiratorii” a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Totodată, părinții nu trebuie să uite, în situația în care copiii au nevoie de ajutor medical, faptul că la nivelul municipiului Cluj-Napoca funcționează și două Centre de Permanență care asigură servicii medicale 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Acestea sunt situate pe Aleea Băița nr. 9 și, respectiv, Str. Horea nr 78.
În același timp, medicii reamintesc faptul că infecțiile respiratorii pot fi prevenite prin spălarea frecventă a mâinilor timp de cel puțin 20 de secunde, acoperirea nasului și a gurii în caz de tuse sau strănut, curățarea suprafețelor posibil contaminate prin picături de salivă și evitarea contactului cu persoanele bolnave. În cazul gripei, vaccinarea este cea mai eficientă metodă de prevenire, arata spitalul.
PEDITEL 1791 are nevoie de ajutor
PEDITEL 1791, un serviciu la care pot apela telefonic parintii care vor un sfat medical pentru copiii lor bolnavi, este foarte util pentru reducerea inghesuielii de la urgente pediatrice, insa modificarea legislatiei fiscale ii pune bete in roate.
„2017 ne-a adus cea mai dura lovitura: modificarea Codului Fiscal- 80% dintre companii nu ne mai pot sponsoriza in 2018, iar formularele 230- cunoscut ca 2% si asa dificil de colectat, acum trebuie depuse PERSONAL la ANAF de angajat. Iar daca se modifica aberant si OG 26 in baza careia functioneaza toate ong-urile…..vom pune lacat”, arata Cristina Grigore, Director Executiv Fundația Părinți din România, initiator PEDITEL 1791.
„Am ajutat in 4 ani aproape 100,000 de copii gratuit. Dar maine, posibil noi sa nu-i mai putem ajuta. Iar parintii sa se intoarca cu copiii in UPU.
Peditel 1791 ese un serviciu comunitar pe care comunitatea- l-a finantat. ACUM AVEM NEVOIE DE FIECARE DINTRE VOI, SA PUTEM CONTINUA. Si cred ca, daca ne adunam, pic cu pic se face mult, si impreuna putem ajuta mai mult”, arata Cristina Grigore. Peditel 1791 este inscris pe Bursa Binelui- momentan pozitia 5, primele 3 proiecte vor primi dublarea sumei. Aici link-ul.