• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Impactul BREXIT: Cu CÂT au crescut căutările de locuințe în CLUJ, generate din Marea Britanie

Impactul BREXIT: Cu CÂT au crescut căutările de locuințe în CLUJ, generate din Marea Britanie

Publicat: 25 iulie, 2016 06:54

Actualizat: 23 martie, 2022 05:16

În lunile iunie și iulie ale acestui an, căutările de proprietăți generate de utilizatori români stabiliți în Marea Britanie au consemnat un salt de peste 63% comparativ cu intervalul similar al anului precedent – acesta fiind, de departe, cel mai mare avans care a avut loc în perioada menționată în ceea ce privește interesul din străinătate pentru piața imobiliară authotonă. 

Spre comparație, căutările din afara României s-au majorat, per ansamblu, cu circa 25% în acest răstimp, conform datelor Imobiliare.ro. Pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari creșteri se situează Germania (+33%), Franța (+26%), apoi Spania (+20%), respectiv Italia (+16%). Românii din Italia râmăn însă leaderi în ceea ce privește volumul căutărilor. 

Din punct de vedere a volumului de căutări, Regatul Unit se situează pe locul al doilea într-un clasament realizat pe primele șase luni ale acestui an; în ultimele 30 de zile, acesta și-a menținut poziția secundă, însă la o diferență foarte mică față de volumul căutărilor generate din Italia, deși numărul românilor stabiliți în Italia este net superior. La nivel de oraș însă, Londra a generat cele mai multe căutări de locuințe în prima jumătate din 2016 –  aproape cât Roma și Milano la un loc. Pe următoarele locuri se află Germania, unde locuitorii din Munchen sunt cei mai activi; Spania, unde Madridul este vârf de lance și Franța”, completează Daniel Crainic, director de marketing Imobiliare.ro. 

Ce fel de proprietăți vor românii din afara țării?

Potrivit datelor Imobiliare.ro, cele mai multe căutări din afara țării (aproximativ 26,4% din total) au fost îndreptate asupra Bucureștiului și județului Ilfov, pe următoarele locuri situându-se județele aferente marilor orașe ale țării: Constanța (8,75%), Brașov (8,2%), Timiș (7,6%), Cluj (7,2%) și Iași (5,2%). Vizitatorii din Marea Britanie au fost concentrați pe aceleași județe, ordinea priorităților fiind însă ușor diferită: București-Ilfov (25%), Constanța (8,7%), Iași (7,9%), Brașov (7,8%), Cluj (6,5%) și Timiș (4,7%). 

Pe tipuri de proprietăți, cei mai mulți dintre vizitatorii din Marea Britanie (circa 63%) sunt interesați de apartamente, 30% de vile, 5,5% de spații comerciale și 1,5% de terenuri. Ca preț, 95,4% dintre căutătorii de apartamente ar vrea o proprietate de până la 60.000 de euro, în vreme ce 3,6% ar putea plăti între 60.000 și 80.000 de euro și doar 1% și-ar permite o casă de peste 80.000 de euro.

Căutările din Italia, pe de altă parte, sunt împărțite astfel: 60,5% spre apartamente, 34% spre vile, 1,5% spre spații comerciale și 4% spre terenuri. Pe segmentul apartamentelor, 95,4% ar putea plăti până la 60.000 de euro, 3,2% s-ar încadra între 60.000 și 80.000 de euro, iar 1,4% ar putea depăși acest nivel.

În ceea ce privește utilizatorii din Germania, 46% își îndreaptă atenția spre apartamente, 30% spre vile, 19% spre spații comerciale și 5% spre terenuri. La capitolul apartamente, 95% ar avea un buget de până la 60.000 de euro, 3,4% s-ar încadra între 60.000 și 80.000 de euro și doar 1,6% ar putea trece de 80.000 de euro. 

Vizitatorii din Spania, pe de altă parte, sunt interesați, în proporție de 58%, de apartamente, 30% de vile, 7% de spații comerciale și 5% de terenuri. Ca buget pentru un apartament, 96% ar avea până la 60.000 de euro, 3% ar dispune de 60.000-80.000 de euro și 1% ar putea depăși cea din urmă sumă.

Cât despre căutările din Franța, 78,2% sunt îndreptate spre apartamente, 10,2% spre vile, 10% spre spații comerciale și 1,6% spre terenuri. 98% dintre vizitatori și-ar permite să plătească până la 60.000 de euro pentru un apartament, în timp ce 1,4% s-ar încadra între 60.000 și 80.000 de euro și doar 0,6% ar avea un buget de peste 80.000 de euro.  

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
9 mai, 2025
Ordinul „Meritul Industrial și Comercial”, în grad de Cavaler,acordat IMM Romania
10 martie, 2025
Stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește în Baciu
5 martie, 2025
Loc de joacă modern în satul Suceagu
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul Județean Cluj și compania aeriană TAROM au sărbătorit astăzi, ...

VIDEO Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj sărbătorește pasagerul cu numărul 1 milion în anul 2025

IMM România a fost recompensată la Palatul Cotroceni de Președintele interimar al României, Ilie Gavril ...

Ordinul „Meritul Industrial și Comercial”, în grad de Cavaler,acordat IMM Romania

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat cât vor mai dura lucrările prevăzute în localitate ...

Cât mai durează proiectele Companiei de Apă în Baciu

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat că a fost depusă documentația pe Programul Național ...

Când ar putea ajunge gazul în satele Suceagu, Rădaia și Mera

Transformarea băii într-un spațiu plin de personalitate și stil începe cu alegerea paletei de culori ...

Combinații de culori pentru o baie cu personalitate

Prim-vicepreședintele IMM România, Augustin Feneșan, a declarat în emisiunea Antreprenoriada moderată de Raul Chiș că ...

Augustin Feneșan: România, pregătiri discrete în caz de război

Un proiect de ordin ANPC aflat în dezbatere publică prevede pentru comercianți obligația de a ...

ANPC vrea etichete cu prețul de achiziție și prețul final! Augustin Feneșan: „O invenție pur românească”

Într-o lume a afacerilor ultra-dinamice, unde informația este putere, ListaFirme.ro face un salt uriaș în ...

Descoperă revoluționarul asistent AIA pe ListaFirme.ro (A)
Success message!
Warning message!
Error message!