IPS Bartolomeu Anania a fost un fin observator al vietii sociale, economice si politice, insa nu unul pasiv, ci unul gata sa critice mereu orice forma de exces. A facut-o si in anul 2005, cand in scrisoarea pastorala de Pasti s-a referit la Iuda şi perpetuarea lui în istorie. Inregistrerea apartine doxologie.wordpress.com. BuzzNews va propune inainte de toate sa ne amintim cum era Mitropolitul cat timp a trait, sa recompunem o imagine a sa pentru cei care nu l-au cunoscut sau pentru cei carora le este deja dor de el, cu ajutorul catorva dintre vorbele sale de duh.“Din nefericire, Iuda nu e doar personajul unui anume moment istoric, ci si un personaj al istoriei de dupã el, multiplicat peste tot, la scarã planetarã, in ipostaza sãrutãrii care acoperã trãdarea.Printre noi, cei ce beneficiem de civilizatie, de culturã, de progres stiintific, de libertate, de bunurile pãmântului si de harurile cerului, printre noi se instaureazã, incetul cu incetul, un duh perfid care rãstoarnã valorile si perverteste limbajul.Anormalul devine normal, viciul devine virtute, minciuna devine adevãr, furtul inteligent devine profesie onorabilã, sodomia se cheamã orientare comportamentalã, cuvinte nobile precum prietenie, prieten, prietenã se degradeazã in conotatii dubioase, pervertirea tineretului se intituleazã program de sãnãtate antiSIDA, destrãmarea familiei se numeste planificare familialã, crimele ingineriei genetice se fac in numele vindecãrilor miraculoase, prostitutia se legitimeazã prin libertatea femeii de a face ce vrea cu propriul ei trup, proxenetismul se reclamã de meditatia transcendentalã, sãrãcirea spiritului devine globalizare, invadarea unei tãri se cheamã rãzboi preventiv, terorismul isi reclamã valente divine, infeudarea economicã se numeste credit bancar, pomana politicã devine act de caritate si multe altele.Iuda se plimbã nestingherit prin societate, prin istoria omenirii, dar si prin crestinãtate. Isprava lui cea mai mare este aceea cã dintr’o singurã Bisericã a fãcut mai multe. Din mai multe a fãcut o puzderie. si continuã s’o facã, prin ceea ce ii este propriu: lãcomie, invidie, orgoliu.Se adapteazã usor, si-a rafinat metodele. Lucreazã la lumina noptii si comunicã prin unde hertiene. E un iscusit importator de religie, oferind-o concurential pe piata bunurilor de consum.Altfel, e un ecumenist convins. Când nu lucreazã pe furis, te invitã la dialog frãtesc. Dacã-l refuzi sau dacã te aperi, te pomenesti intolerant, conservator, fundamentalist, retrograd.Cunoaste bine Biblia, are studii universitare, vorbeste câteva limbi strãine. El stie cã Iscarioteanul era unul din cei doisprezece care au ascultat si memorat invãtãtura lui Iisus.
Dacã ar fi avut curãtie si talent, putea sã scrie o Evanghelie tot atât de bogatã ca a lui Matei.A scris-o postum, in cheia sãrutãrii perverse. Iuda e un excelent teolog, asa cum este si patronul sãu din Qarantania, care ii oferea lui Iisus citate din Scripturã.Iuda e tot atât de zelos printre ai sãi, de vreme ce instinctul dezbinãrii il mobilizeazã peste tot, oriunde s’ar afla. Partenerul trebuie mai intâi sedus, dominat, si numai dupã aceea nimicit. Iuda isi abordeazã semenul cu gratia cobrei care, intâlnind o viperã in junglã, o invitã la un dans aerian, fascinant, ametitor, pe durata cãruia isi calculeazã cu precizie secunda muscãturii mortale. Iuda e un maestru al crimei perfecte.
IPS Bartolomeu, despre minciuna, furt, sodomie, crimele ingineriei genetice, proxenetism si terorism (AUDIO)
ULTIMELE ȘTIRI