Localizarea apelurilor efectuate din reţelele mobile către numărul de urgenţă 112 se va face cu o mai mare acureteţe şi în maximum 20 de secunde de la iniţierea acestuia, a anunţat, vineri, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie vor avea obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a permite transmiterea de către echipamentul terminal către administratorul SNUAU, în maxim 20 de secunde de la momentul iniţierii apelului, a informaţiei de localizare, respectiv latitudinea şi longitudinea poziţiei geografice în care se află echipamentul terminal al apelantului, cel puţin pentru apelurile de urgenţă 112 iniţiate de pe terminale mobile care au capabilităţile necesare.
Astfel, spre exemplu, pentru terminalele cu sistem de operare Android existente pe piaţă, începând cu Android 2.3 (Gingerbread) este posibilă activarea unor funcţionalităţi care să permită acest lucru.
De asemenea, furnizorii vor putea transmite către operatorul 112 şi apelurile iniţiate pe o conexiune de date prin intermediul altor reţele de acces la internet, atunci când apelantul se află într-o zonă în care nu există semnal de la nicio reţea mobilă (un subsol/demisol fără acoperire GSM/3G/4G, dar cu acces la internet WiFi).
În aceste cazuri, se va transmite către operatorul 112 cea mai recentă informaţie de localizare primară cunoscută a terminalului, împreună cu marcajul temporar corespunzător.
Autoritatea precizează, totodată, că pentru a îmbunătăţi capacitatea SNUAU de a determina informaţia de localizare în cazul apelurilor de urgenţă în curs de soluţionare, furnizorii de reţele publice mobile de telefonie vor pune la dispoziţia acestuia orice alte informaţii pe care le deţin sau pe care le pot obţine prin utilizarea sistemelor şi echipamentelor din reţea pentru determinarea cât mai exactă a localizării apelantului, în condiţiile stabilite prin decizie.
Decizia ANCOM completează metoda de localizare ‘cell-ID’ cu metode de localizare mai precise care să permită dispeceratelor de urgenţă poziţionări cât mai apropiate de realitate ale celor care solicită ajutorul prin apel de urgenţă la 112. Asemenea soluţii de localizare avansate includ, de exemplu, funcţionalitatea Advanced Mobile Location (AML), disponibilă deja pe unele terminale, care permite localizarea apelantului cu acurateţe sporită, pe baza informaţiilor generate de sistemele globale de navigaţie prin satelit (GNSS), de punctele de acces de tip WiFi şi/sau de metoda ‘cell-ID’, notează ANCOM.