• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • MApN avea locația avionului prăbușit în Apuseni, dar ROMATSA nu ar fi cerut datele: Informație DISPĂRUTĂ din raportul public

MApN avea locația avionului prăbușit în Apuseni, dar ROMATSA nu ar fi cerut datele: Informație DISPĂRUTĂ din raportul public

Publicat: 25 ianuarie, 2014 23:20

Actualizat: 23 martie, 2022 05:55

O informație extrem de importantă, care a apărut într-o primă versiune a raportului făcut de Guvern în accidentul aviatic din Apuseni, lipsește în versiunea publică: Ministerul Apărării a determinat distanța dintre ultima poziție cunoscută a avionului și locul prăbușirii – 2.089 metri (2,09 km). Epava avionului prabusit in Apuseni; foto: Marius Pop, Off Road TransilvaniaIn raportul initial facut de vicepremierul Gabriel Oprea se arata ca daca ROMATSA ar fi consultat datele de la MApN, s-ar fi redus aria de cautare a avionului prabusit, ceea ce implica faptul ca aceste informatii erau disponibile in timpul cautarii supravietuitorilor. „In conditiile in care Romatsa ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene (din cadrul Ministerului Apararii – n. red.) cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia„, se arata in paragraful-cheie al documentului, paragraf care nu a mai aparut in documentul facut public de Guvern, dupa cum a aflat HotNew.ro. Determinarea locatiei epavei a fost principala problema a echipelor de salvare, care au ajuns la supravietuitori dupa aproape 6 ore de cautari intr-un perimetru mult mai larg.La acestea, Guvernul raspunde ca „materialul pus la dispoziţia presei reprezintă o sinteză a Raportului pe care vicepremierul Gabriel Oprea l-a prezentat premierului Victor Ponta pe baza informărilor solicitate de la toate instituţiile implicate şi conţine toate informaţiile publice care nu aduc atingere siguranţei naţionale”.Potrivit site-ului Guvernului, raportul privind accidentul aviatic a fost realizat de vicepremierul Gabriel Oprea, general de armata in rezerva, si a fost remis presei si publicat pe site-ul Executivului miercuri, 22 ianuarie, in jurul pranzului.La capitolul Concluzii, raportul facut public arata ca: „ROMATSA Bucureşti NU a manifestat un rol activ în conformitate cu competențele prevăzute de lege, NU a luat măsurile necesare în vederea stabilirii zonei de căutare a aeronavei dispărute şi NU a declanşat operaţiunile de căutare, conform Regulamentului aprobat prin HG 471/2008. În materialul transmis a apreciat că: <<În cazul acestui tip de incident, în care prin sistemul 112, o persoană de la bordul aeronavei aterizate forţat a comunicat o poziţie a locului incidentului, nu se mai procedează la o planificare a căutării, iar ISU alertate declanşează operaţiunile de deplasare a forţelor şi mijloacelor către locul incidentului în vederea salvării>>”. De asemenea, ROMATSA nu a solicitat, potrivit competențelor, sprijinul Centrului de Operații Aeriene din cadrul Ministerului Apărării Naţionale în vederea furnizării unor date şi informaţii relevante identificării coordonatelor de localizare a epavei aeronavei.În versiunea initiala a raportului insa se arăta: „Datele obtinute in urma verificarilor efectuate prin intermediul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul MApN, coroborate cu locatia epavei aeronavei, au permis Directiei Topografice Militare sa concluzioneze ca distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a aeronavei si locul aterizarii fortate este de 2089 metri. In conditiile in care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia”.Din răspunsul MApN către HotNews:Statul Major al Forţelor Aeriene supraveghează spaţiul aerian şi are sarcina de a urmări şi interveni împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian. Radarele descoperă şi urmăresc exclusiv aeronavele aflate în zbor şi nu pot fi utilizate pentru a descoperi ţinte terestre, cum a fost şi cazul avionului în cauză. Datele de zbor afişate de radarele militare sunt văzute în timp real şi de operatorii civili.In cazul accidentului aviatic, MApN a oferit sprijin autorităţilor competente. Elicopterele pregătite pentru astfel de situaţii nu au putut acţiona din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. MApN nu a recepţionat niciun semnal de la avionul prăbuşit pentru că nu monitorizează frecvenţele de urgenţă ale aviaţiei civile. Dispariţia de pe radar a semnalului unui avion nu înseamnă neapărat că acesta s-a prăbuşit. Această dispariţie poate fi pe o perioada scurtă de timp şi determinată de înălţimea de zbor, condiţiile de relief şi meteo, se mai arată în răspunsul solicitat de HotNews.ro Ministerului Apărării Naționale.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
30 septembrie, 2025
Comunicat de presă – „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“
29 septembrie, 2025
ANUNȚ LANSARE PROIECT ”Digitalizarea Asociației Banca pentru Alimente Maramureș”
23 septembrie, 2025
Cum arată noul sediu al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – un reper pentru România
9 septembrie, 2025
Recunoaștere regională pentru Aeroportul din Cluj-Napoca
2 septembrie, 2025
Căminul Cultural din Baciu se redeschide după lucrări de eficientizarea energetică

Un inel din aur nu este doar o bijuterie, ci o declarație de stil, o ...

Inelele din aur – cui i se potrivesc și cum transformă orice ținută?

În universul dinamic al activităților outdoor, alegerea echipamentului potrivit poate face diferența între o experiență ...

De ce materialul și tehnologia contează cu adevărat în jachetele sport de damă? Iată ce le face speciale!

Opera Română din Cluj a oferit un moment magic la Aeroportul Internațional din Cluj cu ...

Ce surpriză le-a oferit Aeroportul Cluj celor din terminalul plecări când a sărbătorit pasagerul cu numărul 3 milioane

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte la IMM România, a menționat în emisiunea Antreprenoriada moderată de Raul ...

Investiții în industria de apărare în România, oportunități pentru mediul de afaceri

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte IMM România, subliniază într-o emisiune la BuzzNews.ro că într-un moment în ...

Industria imobiliară în Cluj: câțiva jucători mari fac legea

Decizia de a reduce numărul muncitorilor străini din România are un impact negativ asupra IMM-urilor ...

Reducerea angajaților străini în România – Impactul asupra IMM-urilor

Klausenburg Broker de Asigurare a organizat cea de-a doua ediție a Conferinței de Vânzări, un ...

Conferința de vânzări Klausenburg Broker de Asigurare, Ediția a II-a

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul ...

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul
Success message!
Warning message!
Error message!