Senatorul PNL de Cluj a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Anca Boagiu,în care solicită date cu privire la costul centurii Vâlcele -Apahida, deschisă recent circulației.„Care este suma reală, iniţială şi finală, pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca pe tronsonul Vâlcele-Apahida, în contextul în care se ştie că 60% din banii iniţiali au fost alocaţi de ministrul Transporturilor din perioada 2007-2008 și care este valoarea fondurilor publice alocate pentru această centură în perioada septembrie 2011 – mai 2012?”, întreabă Marius Nicoară.Senatorul liberal arată că Guvernul a ]nceput să aloce fonduri pentru această centură începând cu anul 2006. „Conform contractului, lucrarea începută în octombrie 2006 trebuia finalizată în 18 luni, mai precis în octombrie 2008, centura fiind proiectată pentru o lungime de 23,7 kilometri. Datorită unor probleme tehnice, lucrările nu au fost finalizate integral nici până în ziua de astăzi,cu toate că pe 22 octombrie 2011 s-a inaugurat acest tronson în prezenţa premierului Emil Boc.Problema invocată de autorităţi a reprezentat-o solul argilos, pe care s-au produs alunecări de teren pe o porţiune de aproximativ un kilometru – alunecări care şi în prezent le dau bătăi de cap constructorilor – motiv pentru care cele două tronsoane finalizate se leagă printr-o altă centură. Deşi lucrarea a fost licitată la o valoare de 40 de milioane de euro, pînă în prezent costurile au depăşit 115 milioane de euro – oficial. Neoficial, se pare că au ajuns la 200 de milioane de euro şi nu se ştie câţi bani va mai înghiţi acest tronson până în iunie anul viitor când se preconizează că se va da în funcţie la toţi parametri ceruţi de standardele europene”, subliniază senatorul Marius Nicoară.
Marius Nicoară o întreabă pe Anca Boagiu cât costă de fapt Centura Vâlcele-Apahida
ULTIMELE ȘTIRI