Bosch va deschide la Cluj un centru de cercetare şi dezvoltare care va contribui la dezvoltarea acelor sisteme auto care vor contribui la realizarea obiectivului concernului german: zero accidente rutiere. Se va întâmpla odată cu deschiderea noii unităţi de producţie de la Cluj, a cărei construcţie se apropie de final. Cercetatorii Bosch doctor inginer Roland Schmid isi Cătălin Cosmin Golban
Cercetatorii Bosch doctor inginer Roland Schmid si Cătălin Cosmin GolbanOrganizaţia Naţiunilor Unite estimează că numărul anual al persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere va creşte până în 2020 la nivel mondial de la 1,3 la 1,9 milioane.Obiectivul declarat ONU este reducerea numărului la 0,9 milioane până la finalul acestui deceniu. Sistemele de asistenţă pentru şoferi, în prezent bazate pe radar, video şi senzori cu ultrasunete, se dezvoltă rapid de la pachete de funcţii mici până la sisteme complexe, prin fuziunea datelor de la diferiţi senzori.Bosch crede că acest lucru va duce în următorii ani la o îmbunătăţire continuă a experienţei utilizatorului din punct de vedere al confortului şi siguranţei, ajungându-se la o conducere din ce în ce mai sigură, cu şi mai puţine leziuni şi decese.La finalul acestei dezvoltări, viziunea Bosch a conducerii fără accidente şi a conducerii autonome va fi din ce în ce mai realizabilă.Cercetătorii români din cadrul nou înfiinţatului centru de cercetare Bosch de la Cluj vor contribui şi la realizarea acestui vis ambiţios prin inovaţiile pe care le vor aduce senzorilor care permit o conducere şi mai sigură şi dezvoltarea conducerii autonome.Activitatea noului centru de cercetare şi dezvoltare Bosch de la Cluj va viza pentru început patru arii de activitate: dezvoltarea de software pentru Algoritmi de Procesare a Imaginilor, crearea de software embedded pentru invertoare fotovoltaice, sisteme de asistare a parcării şi conducerii şi aria ingineriei de fiabilitate. Pe viitor, aceste arii de activitate se vor extinde.Cercetarea şi dezvoltarea joacă un rol foarte important pentru concernul Bosch, acesta investind în 2012 suma de 4,8 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare, ceea ce reprezintă 9,1% din totalul vânzărilor sale de anul trecut.Pentru a coopta personal din România care să le împărtăşească visul şi care să se alăture celor 42.800 de cercetători Bosch din întreaga lume, reprezentanţii diviziei de cercetare şi dezvoltare a concernului german au participat la cea de-a IX-a ediţie a Conferinţei Internaționale de Comunicare Inteligentă şi Procesare Computerizată, desfăşurată la Cluj între 5-7 septembrie.Au participat cercetători din peste 10 ţări. Divizia de cercetare şi dezvoltare a concernului Bosch a fost reprezentată de doi dintre cercetătorii săi specializaţi pe domeniul auto – dr. inginer Roland Schmid, vice-preşedintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Asistenţă pentru Şoferi din cadrul Robert Bosch GmbH şi Cătălin Cosmin Golban, team leader în Departamentul de Procesare a Imaginii din cadrul Robert Bosch SRL.Cei doi ingineri Bosch au prezentat activitatea de cercetare a concernului german în domeniul conducerii autonome. Astfel, dr. ing. Roland Schmid a descris calea Bosch către conducerea autonomă, punând accent pe stereo video ca fiind senzorul esenţial pentru percepţia surround, care permite viitoarele funcţii de conducere autonomă. Cătălin Cosmin Golban a prezentat moduri de estimare a vitezei obiectelor folosind imagini stereo, precum şi un experiment de estimare a rotaţiei relative pe baza punctelor îndepărtate folosind camere monoculare.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.