80% din mașinile care sunt folosite în aceste companii, mai ales cele care sunt cumpărate și utilizate în cadrul unor proiecte cu fonduri europene și care beneficiază de finanțări din fonduri nerambursabile, nu sunt utilizate în scopul pentru care au fost achiziționate, susține senatorul PSD Sorin Bota. Atunci când sunt mai multe proiecte (cazul CFR și CNADNR), în fiecare proiect sunt achiziționate zeci de mașini care ulterior ajung la toate secretarele precum și la toți șefii și „șefuții”, arată Bota.
El crede că soluția găsită de Parlament, prin utilizarea unei sume forfetare și mașinile proprii, este soluția care se impune pentru stârpirea acestui „sport național” de irosire a banilor publici pe mașini, șoferi și combustibili, cauciucuri și uleiuri.
Dacă se va efectua un control la toate companiile de stat, se vor putea găsi și cumpăra cauciucuri, uleiuri și alte consumabile la jumătate de preț. Aici este vorba de o metodă de sifonare a banului public, inclusiv a acelor bani produși de companiile de stat care fac orice fel de cheltuieli pentru ca Statul să beneficieze de dividende cât mai mici, iar ei de facilități și favoruri cât mai mari, mai arată senatorul Marius Sorin Bota.