Primăria Cluj-Napoca a suspendat temporar procedura de achiziție cu privire la magistrala de metrou care ar fi urmat să aibă 9 stații pentru că indicatorii tehnico-economici trebuie actualizați în urma majorării prețurilor de achiziție la materialele de construcții.
Primarul Emil Boc a explicat în ședința Consiliului Local de luni că firmele interesate să se înscrie la licitația pentru execuția metroului au sesizat faptul că valorile estimate în dosar sunt subestimate în raport cu prețurile de pe piață.
Edilul a mai spus că după ce Guvernul va actualiza acești indicatori, proiectul va merge mai departe.
Drulă, la atac
Președintele USR, deputatul de Timiș Cătălin Drulă a taxat Ministerul Transporturilor și Primăria Cluj pentru această nouă amânare:
„4 pași simpli ca să înțelegi cât de incompetenți la infrastructură sunt Boc și Grindeanu. Pasul 1. Boc tocmai a suspendat licitația pentru metroul de la Cluj (proiect PNRR) pentru ca Grindeanu să actualizeze indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Indicatori pe care tot Grindeanu îi aprobase acum 8 luni în guvern și cu care Boc se lăuda atunci.
Pasul 2. Grindeanu a blocat celălalt mare proiect de metrou din PNRR, metroul M4 Sud (Gara de Nord-Gara Progresu) din București. N-a reușit (nici nu s-a străduit) să obțină avizele, acordul de mediu, să aprobe studiul de fezabilitate și să lanseze licitația de lucrări.
Pasul 3. Jalonul de contractare a 50% din proiectele de metrou din PNRR până la finele lui 2022 va fi ratat. Asta înseamnă risc de pierdere de bani din PNRR.
Pasul 4. Boc și Grindeanu nu au reușit să aprobe nici indicatorii tehnico-economici ai Centurii Metropolitane Cluj. Știți care, proiectul despre care țipa Boc că nu e în PNRR, cel pentru care am gândit finanțare din fondurile structurale de Transport 2022-2030.
Concluzia: primii la dat din gură, ultimii la făcut treabă. PNL și PSD la guvernare”, a scris Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor.
Citește și:
Metrou Cluj: Ministrul Transporturilor zice că va avea 19 stații peste OPT ANI