La Cluj a fost dezvoltată ClujMedicApp, o aplicație de tele-asistență medicală, menită să ajute pacienții cu sfaturi medicale și consultații la distantă. Baza de date va putea fi accesată și de Unitatea de Primiri Urgențe. Aplicația este dezvoltată de Cluj IT Cluster, experți ai Universității Tehnice Cluj-Napoca și compania olandeză Spectator HealthCare Technology al cărei beneficiar este Spitalul Clinic Județean de Urgență, anunță prefectul de Cluj, Mircea Abrudean.
Aplicația este menită să ajute pacienții cu sfaturi medicale și consultații la distantă, în sistem tele-asistență medicală.
Se creează un cont în care se pot încărca informații medicale, pe mai multe categorii, în funcție de nevoile fiecăruia.
Operatorul din UPU poate vedea istoricul și poate face consultația la distanță și discuta cu pacientul în funcție de aceste date, urmărindu-se astfel în timp și evoluția stării de sănătate.
Funcționează deocamdată doar pe sistem Android, însă este în lucru și o versiune pentru iOS.
Aplicația este atât pentru pacienții COVID-19, cât și pentru cei cu alte afecțiuni, pentru pacienți externați care necesită o anumită perioadă de monitorizare post-spitalicească sau pentru pacienți care se confruntă cu o problemă de sănătate care necesită asistență de specialitate. Aceasta va fi actualizată constant, în funcție de nevoile apărute.
Medicii rezidenți care răspund solicitărilor prin intermediul aplicației pot cere sprijinul altor colegi de specialitate și pot apela chiar ei numărul de urgență 112, dacă situația o impune.
Tele-asistența medicală este oferită de la două puncte de lucru: UPU și Centrul de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca.