• Acasă
  • /
  • Interviu
  • /
  • MUSAI să descoperi Transilvania și cum se pune pe picioare o agenție de turism – GHID: Elena Corseu

MUSAI să descoperi Transilvania și cum se pune pe picioare o agenție de turism – GHID: Elena Corseu

Publicat: 6 februarie, 2014 13:48

Actualizat: 23 martie, 2022 05:54

„A călători nu înseamnă doar a merge într-un loc anume, ci a te descoperi pe tine în acel loc”, spune Elena Corseu, care la 27 ani are propria sa agenție de turism – Musai Travel. De unde numele? Elena spune că împreună cu asociații săi, Raluca Ciobanu și Bogdan Boiciuc, și-a propus să exprime esența Transilvaniei: „Am facut două săptamâni de brainstorming. Am vrut un regionalism din Transilvania. Am plecat de la ideea ca „musai” surprinde esența Transilvaniei. Încercăm să accentuam importanta călătoriei în viața fiecăruia, în orice forma ar fi ea, pe jos, la hotel de 5 stele, în corturi”.
altera
Elena Corseu, de la Musai Travel
Elena Corseu, de la Musai TravelElena Corseu a absolvit FSEGA, Gestiunea Afacerilor (UBB). A fost recepționer la un hotel din Cluj, s-a specializat pe resurse umane. A muncit ca stewardesa timp de 4 ani, experiență care i-a deschis orizonturile. A participat la conferinte pe teme de antreprenoriat, traininguri (Tineri Antreprenori de Succes al Junior Chamber International sau Erasmus pentru Tineri Antreprenori). Era încă angajată ca stewardesa, când a deschis propria sa agenție de turism, Musai Travel, împreuna cu doi colegi de facultate și prieteni totdată: Raluca Ciobanu și Bogdan Boiciuc. Se întâmpla în 2012.Florin Șomodi: De ce ai ales acest domeniu si care sunt, în două cuvinte, avantajele si dezavantajele lui în România anului 2013?Elena Corseu: Eu nu am ales turismul, ci el pe mine. La 18 ani vazusem deja o buna parte din Europa si mi se parea cel mai frumos lucru sa te urci in autocar si sa pleci cat vezi cu ochii. Astfel, stiam ca vreau sa fiu o femeie de afaceri in turism, o industrie grea dar in acelasi timp plina de satisfactii, unde poti face intr-o secunda oameni fericiti, dar in acelasi timp plina de responsabilitati si angajamente.Florin Șomodi: Cum apreciezi nivelul pietei locale clujene/regionale pe sectorul tau?Elena Corseu: Piata agentiilor de turism din Cluj este una foarte competitiva, unde marii jucatori turoperatori isi disputa suprematia cu agentiile revanzatoare. Este greu sa ramai in joc, daramite sa ai profituri foarte mari. Multi au renuntat intrucat industria rezervarilor online si generatia “Booking” a luat o amploare si un avant ce a destabilizat conceptul si rolul de agentie de turism din temelie.Clujul nu este o exceptie de la acest trend, iar rolul agentilor de turism se va schimba radical in cativa ani, nevoiti fiind sa se reinventeze. Ingrijorarea mea mea cea mai mare legata de nivelul industriei turistice din Cluj este inexistenta evenimentelor de amploare – training-uri, seminarii, speaker pe teme turistice- acestea se intampla cu precadere la Bucuresti iar nevoia de astfel de evenimente si in Transilvania este acuta.
altera
Echipa Musai Travel
Echipa Musai TravelFlorin Șomodi: Cum ti-au influentat viziunea studiile?Elena Corseu: Desi pur teoretice, notiunile de marketing, management financiar si toate celelalte mi-au intarit convingerea ca drumul antreprenoriatului este cel pe care vreau sa il apuc. Cu toate acestea, realitatea de dincolo de zidurile salilor de examene si cursuri este complet diferita si nimic si nimeni nu ii pregateste in facultate pentru hopurile intalnite de antreprenori, mai cu seama cei tineri si la inceput de drum. Mult mai relevante au fost cursurile, training-urile si conferintele pe aceste teme de dupa studii, cand exista si un background in antreprenoriat si cand speakerii ofereau si solutii practice la problemele intalnite.Florin Șomodi: Cum ai pornit afacerea? A fost Greu? Ai avut momente de ezitare?Elena Corseu: Musai Travel a pornit din dragoste pentru Romania. Suna poate ieftin, insa adevarul este ca cei 3 prieteni din facultate au refuzat sa plece afara si sa capituleze. Ne-am dorit sa facem turism in si pentru Romania, sa oferim valoare turistilor iar cea mai la indemana solutie a fost agentia.Nu a fost greu. A fost de-a dreptul inconstienta 🙂 Ne facuseram temele, planuri de afaceri, previziuni si bugete, insa socoteala de acasa nu prea s-a potrivit cu realitatea chiriei si cheltuielilor. Insa am fost incapatanati si am schimbat directia cand am considerat ca afacerea o ia intr-o directie gresita si azi sunt fericita si increzatoare ca Musia Travel devine pe zi ce trece un brand tot mai puternic, cu valori solide si perspective foarte bune.Florin Șomodi: Este profitabilă acum afacerea ta?Elena Corseu: Conform analizalor financiare in 2 luni vom trece de la break even point la profit. Activitatea unei agentii de turism este cu bataie lunga, asadar oricine se gandeste sa investeasca in deschiderea unei agentii ar fi indicat sa bugeteze sustinerea financiara a ei minim un an. Abia apoi, se poate vorbi despre un flux de clienti, si, daca activitatea este bazata pe oferirea de plus valoare experientelor traite de acestia, ei vor reveni cu siguranta anii viitori si isi vor aduce prieteni, famile, colegi de munca.Florin Șomodi: Cum va recrutați personalul?Elena Corseu: Selectia se va realiza in urma unui internship de cel putin 3 luni, iar daca vedem pasiune pentru turism si dorinta de dezvoltare intr-un loc atipic si cu „colegi” open minded (asa cum suntem noi 🙂 ) cu siguranta isi vor gasi un loc la noi in agentie. Pana acum am primit solicitari de internship de la o studenta romanca plecata la studii de master in Olanda si de la o organizatie care se ocupa de plasarea tinerilor in internship si am acceptat cu bucurie ca tinerii sa ne treaca pragul agentiei. Atat eu cat si colegii mei credem ca orice schimb de experiente este bine venit si salutam initiativele de orice fel in acest sens. Florin Șomodi: Care sunt proiectele tale de suflet realizate până acum?Elena Corseu: Sunt extrem de incantata de proiectul Tours of Transylvania, pe care il lansam in aceasta primavara. Promovam frumusetile Transilvaniei, castele, gastronomie, biserici si oameni, toate frumos impachetate intr-un tur de 10 zile, cu ghizi tineri si entuziasti, dornici sa arate ca Romania inseamna mai mult decat avioane prabusite, caini vagabonzi si drumuri rele. Ne adresam turistilor straini, targetam in mod special pietele emergente, iar in acest sens avem o colaborare cu o agentie din tarile nordice care ne asigura un flux constant de turisti.Florin Șomodi: Care au fost cele mai mari provocari in business-ul tau pana acum?Elena Corseu: Nesiguranta constanta a unui business nou intrat pe piata in lipsa unor baze de client anterioare, lipsa experientei mele anterioare in ceea ce priveste activitatea si gestiunea unei agentii de turism ( noroc cu colegii mei care au lucrat anterior), opinia publica dezaprobatoare referitor la agentiile de turism si lipsa de incredere a oamenilor in buna credinta si profesionalismul agentiilorFlorin Șomodi: Cum apreciezi sustinerea statului oferita tinerilor intreprinzinatori?Elena Corseu: Cred ca exista mult mai multa sustinere in prezent decat acum 5 ani. Lipsesc insa mijloacele eficiente de comunicare a acestei sustineri, lucrurile sunt tinute inca ascunse si cu greu se ofera informatii precise si relevante care ar putea ajuta cu adevarat pe tineri.Florin Șomodi: Ce propunere de imbunatatire a legislatiei sau a cresterii sprijinului statului ai pentru stimularea dezvoltarii mediului de afaceri?Elena Corseu: Implementarea a cat mai multe proiecte de ajutor de minimis si stimularea antreprenorilor inca din facultate. Facilitarea si incurajarea internship-uri de orice fel si a voluntariatului de la varste foarte fragede. Propun de asemenea introducerea cursurilor de antreprenoriat si educatie financiara in programa scolara.Florin Șomodi: Care sunt proiectele tale de viitor?
altera
Elena de la Musai Travel
Elena de la Musai TravelElena Corseu: Cu entuziasm imi propun sa lansez pana la sfarsitul lunii martie divizia de lux a agentiei Musai Travel, care se va adresa unei nise care iubeste confortul si luxul hotelurilor de 5 stele, pe destinatii precum Thailanda, Cuba, Hawaii si altele. Ideea unui department de acest fel a venit in urma feedback-ului pozitiv obtinut de la clientii nostrii care au plecat in concedii exotice planificate de noi si care cu multa caldura ne-au recomandat mai departe.Florin Șomodi: Cu ce se completează meseria ta în timpul liber?Elena Corseu: Ocupatia mea e viata mea acum si uneori imi ocupa si timpul liber. Plec in calatorii pe munte insa de multe ori imi iau prietenii si clientii cu mine, concediile de afara le folosesc pentru a prospecta hoteluri si a discuta contracte iar unele seri se petrec participand la intalniri pe teme de business, dezvoltare personala si antreprenoriat. Imi este greu sa cred ca un tanar antreprenor poate face o distinctie clara intre timp liber si afacere, cred ca dimpotriva va folosi orice mijloace materiale sau de timp pentru a creste si dezvolta businessul sau.Florin Șomodi: Ce sfat ai sa le dai celor care acum doresc sa-si deschida un business propriu?Elena Corseu: Daca au o motivatie puternica, rezistenta la stress si o apetenta pentru risc – sa inceapa ACUM! Sa planifice cu atentie si realism motivele pentru care vor sa faca business: este doar pentru a face bani sau scopul este altul? Au experienta in domeniul ales ? Sunt dispusi sa intretina material businessul cel putin un an de la lansare?Cred cu tarie in produsul sau serviciul lor? Daca raspunsul la aceste intrebari este DA este un prim pas inspre a-si vedea visul implinit. Cred insa ca cel mai important sfat pe care umil pot sa il ofer celor care doresc sa devina antreprenori este sa munceasca, sa munceasca foarte mult! Sa isi depaseasca limitele si fricile si sa indrazneasca . Se se pregateasca pentru un drum ce pare nesfarsit la inceput, cu mai multe incercari decat reusite, dar e un drum care te dezvolta atat professional cat si personal.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
24 aprilie, 2025
Cât mai durează proiectele Companiei de Apă în Baciu
24 aprilie, 2025
Când ar putea ajunge gazul în satele Suceagu, Rădaia și Mera
19 ianuarie, 2022
Profesorul Achimaș, părintele Planului Național de Combatere a Cancerului: „Vom avea din ce în ce mai multe cancere de tratat”
8 noiembrie, 2021
Lupta cu cancerul de sân, o privire în culisele Institutului Oncologic din Cluj – INTERVIU cu profesorul Patriciu Achimaș-Cadariu
27 septembrie, 2021
Povestea Ie de Maramu

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat cât vor mai dura lucrările prevăzute în localitate ...

Cât mai durează proiectele Companiei de Apă în Baciu

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat că a fost depusă documentația pe Programul Național ...

Când ar putea ajunge gazul în satele Suceagu, Rădaia și Mera

Transformarea băii într-un spațiu plin de personalitate și stil începe cu alegerea paletei de culori ...

Combinații de culori pentru o baie cu personalitate

Prim-vicepreședintele IMM România, Augustin Feneșan, a declarat în emisiunea Antreprenoriada moderată de Raul Chiș că ...

Augustin Feneșan: România, pregătiri discrete în caz de război

Un proiect de ordin ANPC aflat în dezbatere publică prevede pentru comercianți obligația de a ...

ANPC vrea etichete cu prețul de achiziție și prețul final! Augustin Feneșan: „O invenție pur românească”

Într-o lume a afacerilor ultra-dinamice, unde informația este putere, ListaFirme.ro face un salt uriaș în ...

Descoperă revoluționarul asistent AIA pe ListaFirme.ro (A)

Apare un control total al statului asupra activității economice a contribuabilului, spune vicepreședintele IMM România ...

Ești patron? ANAF va ști totul despre finanțele tale datorită raportărilor SAF-T

ANAF a început să verifice sumele de bani transferate între rude și anunță că vor ...

ANAF verifica banii care sunt transferați între rude – ce urmărește?
Success message!
Warning message!
Error message!