Autostrada Transilvania lipsește cu desăvârșire din capitolul Transporturi al programului de guvernare prezentat joi seară de USL și care se referă la perioada de şase luni, până la alegerile generale din noiembrie. Și aceasta, deși ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, este și el un ardelean, fiind presedintele organizatiei PNL Satu Mare.
Potrivit documentului, obiectivul general al strategiei în domeniul transporturilor îl reprezintă asigurarea infrastructurii şi serviciilor capabile să fie suportul activităţii economice şi sociale, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii. Pentru atingerea acestui obiectiv general şi a obiectivelor specifice din toate domeniile de transport, vor fi susţinute următoarele măsuri generale şi acţiuni obligatorii:• Respectarea condiţiilor contractuale privind finanţarea şi termenele de finalizare a
investiţiilor în derulare
• Absorbția accelerată a fondurilor europene pentru proiectele cuprinse în POS-T 2007-
2013 şi pregătirea portofoliului de proiecte, concomitent cu îmbunătățirea procedurilor,
pentru perioada de programare 2014-2020 al UE
• Stabilirea obligatorie pentru toate contractele de management al companiilor de stat de
sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor indicatori clari de
performanţă cu garanţii pentru îndeplinirea acestora
• Analizarea soluţiilor pentru reorganizarea, restructurarea şi relansarea companiilor
naţionale de transporturi cu capital de stat (privatizarea, vânzarea pachetelor de acţiuni,
managementul privat)
• Îmbunătăţirea cadrului legislativ specific în vederea atragerii capitalului privat, pentru
finantarea investitiilor prin modificarea şi unificarea legislaţiei privind achizițiile publice
în sensul simplificării procedurilor şi a creşterii transparenţei, unificarea legislaţiei
privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi elaborarea unei noi legi a
parteneriatului public-privat
• Revizuirea condițiilor de desfășurare a licitațiilor, de subcontractare si de încheiere a
contractelor finale, cu menționarea clară a indicatorilor tehnici, obiectivul principal fiind
eficientizarea pregătirii și implementării proiectelor și creșterea transparenței.Domeniul rutier• Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie,
precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură
• Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva), precum şi pentru lucrările de modernizare a drumurilor naţionale DN 66 Bumbeşti-JiuPetroşani şi DN 76 Şoimus –Vârfurile
• Realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului: Bucureşti –Alexandria – Slatina – Craiova – Timisoara
• Demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov
• Lansarea în regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunare la Brăila–Galaţi
• Demararea ultimei etape de reabilitare a celor 1.200 de km de drumuri naţionale, aflate pe rute secundare, care nu au fost cuprinse in programele de reabilitare Domeniul feroviar şi transportul cu metroul
• Finalizarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de cale ferată pe Coridorul IV Pan-European: linia CF Bucuresti-Constanţa, secţiunile Bucureşti-Băneasa, Băneasa-Feteşti şi FeteştiConstanţa şi a lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare electrodinamică din 11 staţii CF (prin dotare cu sisteme de centralizare electronică SEL ALCATEL)
• Începerea lucrărilor pe Coridorul IV Pan-European feroviar: tronsonul CoşlariuSighişoara, secţiunea 2, şi tronsonul Simeria-Coşlariu, secţiunea 3
• Reanalizarea actualei strategii de privatizare a CFR Marfa dupa aplicarea testului investitorului privat si a testului vinzatorului privat in economia de piata
• Pregătirea şi lansarea proiectelor de reabilitare a gărilor feroviare cu finanţare europeană: Satu Mare, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Târgu-Jiu
• Pregătirea şi lansarea proiectelor pentru realizarea Centurii feroviare a Municipiului Bucureşti
• Valorificarea activelor auxiliare neutilizate prin identificarea unor soluții alternative de exploatare a acestor active, în beneficiul căilor ferateUSL vorbeștre și de regândirea modului de alocare a subvenţiilor pentru susţinerea transportului feroviar de
călători pentru a elimina competiţia neloiala cu transportul rutier• Realizarea demersurilor de pregătire şi lansare a licitaţiei pentru execuţia Liniei 7 de metrou: Şos. Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina – Voluntari si a realizarii Liniei 4 de metrou: Laminorului – Gara Progresul, tronson Gara de Nord – Gara ProgresulDomeniul naval• Finalizarea unor lucrări de infrastructură navală în curs de execuţie, precum podul rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi apărari maluri pe Canalul Sulina
• Finalizarea Sistemului de măsuratori topohidrografice şi de semnalizare pe Dunăre, a Complexului de administrare căi navigabile Giurgiu şi a Sistemului de management al traficului de nave pe Dunăre şi de informare asupra transportului pe ape interioare (RoRIS-ANR)
• Realizarea Master-Planului de dezvoltare a Portului Constanţa
• Dotarea administraţiilor portuare cu utilaje specifice, pentru asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot parcursul anului
• Realizarea unui program de dezvoltare a porturilor dunărene ca centre intermodale de transport marfă şi pregatirea documentaţiilor tehnico-economice necesare pentru implementarea proiectelor Domeniul aerian
• Promovarea investitiilor pentru integrarea CN Aeroporturi Bucuresti in conceptul de “city
airport”
• Finalizarea lucrarilor de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB)) şi a lucrărilor de modernizare la Aeroportul International Bucuresti Băneasa (AIBB
Niciun cuvânt despre Autostrada Transilvania în programul Guvernului Ponta
ULTIMELE ȘTIRI