Neînţelegeri la Dacia între conducere şi angajaţi pe marginea noului contract colectiv de muncă, aflat în plină negociere. Francezii de la Renault avertizează de ceva luni că producţia ar putea fi mutată şi mai mult în Maroc, acolo unde deja a început asamblarea modelului Sandero, sau că că angajaţii de la Mioveni ar putea fi înlocuiţi cu roboţi, potrivit Digi24.ro
A fost rostit la un moment dat chiar şi numele unei fabrici din Turcia, cu salarii mai mici decât în România. Sindicatele au spus însă tot timpul că salariile nu sunt excepţional de mari la fabrica din Mioveni, care are în continuare încasări bune din exporturile de Dacii pe piaţa occidentală.
Conducerea Dacia propune un contract colectiv de muncă pe doi ani, potrivit unor surse citate de 0-100.ro. Asta ar însemna înainte de toate că, timp de doi ani, angajații nu ar mai avea voie să intre în grevă. Ceea ce nu este pe placul sindicatelor, iar conducerea franceză a uzinei românești de automobile de la Mioveni și-ar dori ca tot peste doi ani să vină și următoarea mărire de salariu.
La Dacia, remunerația a fost întotdeauna un subiect aprins, dar în ultimul an tensiunile au părut mai mari ca oricând.
În majoritatea aparițiilor publice din ultimele luni, conducerea Dacia a insistat să dea de înțeles că uzina din Mioveni își pierde din competitivitate. Salariile angajaților de acolo au crescut cu 170% din 2007 până în 2013, de câteva ori în urma unor greve costisitoare, și au depășit pentru prima oară salariile fabricii Renault din Turcia.
DETALII pe digi24.ro