Compania Bechtel va mai realiza doar 60 de km din Autostrada Transilvania, între Suplacul de Barcau și Borș, tronson care oferă companiei americane o binemeritată ieșire din țară, spre Ungaria.
Potrivit ministrului Transporturilor, Ana Boagiu, din suma de 2,2 miliarde de euro prevăzută în contract pentru 415 km de autostrada s-au cheltuit 1,25 miliarde şi au fost realizaţi 52 de kilometri între Câmpia Turzii şi Gilău. Dacă statul nu ar rezilia contractul cu compania americană, în acest ritm am fi plătit pentru autostradă 9,9 miliarde euro, în loc de 3,8 miliarde euro, cât va costa în condiţiile în care restul tronsoanelor vor fi scoase la licitaţie.Într-un comunicat de presă dat publicitatii după încheierea negocierilor cu guvernul, Walker Kimball, directorul de infrastructură al Bechtel, s-a declarat mândru de faptul că firma sa a contribuit la acest proiect. Suma colosală înghițită de acest proiect ne face să ne întrebăm care sunt motivele de mândire ale șefului de la compania americană: din suma de 2,2 miliarde de euro prevăzută în contract pentru 415 km de autostrada s-au cheltuit 1,25 miliarde şi au fost realizaţi abia 52 de kilometri între Câmpia Turzii şi Gilău.Purtătorul de cuvânt al companiei americane, Bogdan Sgarcitu, informează că Ministerul Transporturilor din România şi Bechtel au ajuns la un acord preliminar privind reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Conform acordului, Bechtel va finaliza construcţia a încă 60 km de autostradă până la sfârşitul anului 2013. Ministerul Transporturilor va asigura finanţarea continuă pentru execuţie până în anul 2013. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va asigura la timp autorizaţiile corespunzătoare necesare execuţiei.“Acest acord cuprinde finalizarea altei secţiuni din Autostrada Transilvania, respectând priorităţile bugetare ale Guvernului (…) Suntem mândri să fim parte din acest proiect important de infrastructură de care beneficiază România, prin reducerea timpului de călătorie şi asigurarea de locuri de muncă. Vom continua să angajăm forţă de muncă din România şi să lucrăm cu antreprenori şi furnizori autohtoni pentru a creşte la maxim efectele pe care acest proiect le are asupra economiei locale”, a declarat Walker Kimball, directorul de infrastructură al Bechtel.Apoi, Bechtel se laudă că împreună cu partenerul său Enka au angajat aproximativ 5,500 de români. „Proiectul a organizat programe de instruire pentru angajaţi, totalizând peste 171,000 ore. Bechtel s-a angajat de asemenea să crească conţinutul autohton cu peste 80% din toate contractele acordate furnizorilor şi furnizorilor de servicii din România”, se arată în același comunicat.Operaţiunile de construcţie se vor concentra pe secţiunea de autostrada dintre Suplacu de Barcău şi Borş, de lângă oraşul Oradea. „După finalizare, noua secţiune va reduce şi mai mult timpul de călătorie de la Bucureşti la graniţa cu Ungaria”, se mai arată în comunicat. Mai important acum este că lucrările vor fi executate la prețuri mai mici în urma plecării Bechtel de pe celelalte tronsoane ale autostrăzii, care însumează aproximativ 300 de kilometri.Dacă statul nu ar rezilia contractul cu compania americană, în acest ritm am fi plătit pentru autostradă 9,9 miliarde euro, în loc de 3,8 miliarde euro, cât va costa în condiţiile în care restul tronsoanelor vor fi scoase la licitaţie.Pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ţinând cont de relief şi de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.
NU AȚI PLECAT ÎNCĂ? Bechtel, „mândră” că e parte a proiectului Autostrada Transilvania
ULTIMELE ȘTIRI