Clujenii iau peste 400 de milioane de dolari de la Facebook.
Facebook a anunţat că va prelua compania de publicitate video online LiveRail, într-o tranzacţie estimată la 400-500 milioane dolari, printre cofondatorii acesteia aflându-se şi doi români, Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, clujeanul care a fondat trilulilu.ro.
LiveRail a fost fondată în 2007 de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne, iar în prezent are birouri la Cluj-Napoca, San Francisco, New York, Londra şi Paris.
„Am convenit achiziţia LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett şi Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora şi în aplicaţii. LiveRail a fost înfiinţată în 2007 şi oferă o plaformă extinsă furnizorilor de conţinut video online, care îi ajută să identifice şi să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemenea companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conţinut video premium şi la informaţiile de care au nevoie pentru a decide unde să-şi prezinte reclamele”, se arată într-un comunicat al Facebook.
Facebook nu a dezvăluit detalii despre preţul achiziţiei, dar potrivit surselor portalului TechCrunch acesta s-ar ridica la 400-500 milioane dolari.
Până în prezent, LiveRail a atras finanţare de 12 milioane de dolari de la Pond Ventures, fond de investiţii în companii startup din IT.
Facebook va trebui să notifice Comisia Federală pentru Comerţ şi Departamentul de Justiţie referitor la preluarea LiveRail, dar achiziţia nu va necesita în mod obligatoriu acordul autorităţilor, notează TechCrunch.
LiveRail a avut venituri brute de 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit unei surse a TechCrunch, deşi anticipa 100 de milioane de dolari, sumă care ar fi reprezentat o triplare faţă de anul anterior.
Pentru anul în curs, compania se aşteaptă la venituri brute de 200 de milioane de dolari şi profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 30 de milioane de dolari.
Cea mai importantă componentă a Live Rail este platforma de licitare online, care poate evalua în timp real inventarul de reclamă video cu care lucrează site-urile de conţinut video şi ajută cumpărătorii de spaţiu publicitar să găsească cea mai bună variantă. Relaţia companiei atât cu cei care vând, cât şi cu cei care cumără publicitate, va ajuta planurile Facebook de a-şi dezvolta afacerile, notează TechCrunch.