Un Ordin al Ministerului Fianţelor stabileşte o nouă procedură de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora, informează MDM Consulting.Organul fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de contribuabili are obligaţia de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscală, în următoarele situaţii:a) la solicitarea contribuabililor;
b) la solicitarea altor autorităţi publice, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
c) din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a creanţelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situaţii prevăzute de lege.Potrivit MDM Consulting, în situaţiile prevăzute la lit. a) şi b), solicitanţii completeaza o cerere/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscal si o depun/comunică prin poştă cu confirmare de primire la registratura organul fiscal competent. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, cererea se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal.Eliberarea certificatului de atestare fiscală este supusă taxelor extrajudiciare de timbru, conform reglementărilor legale în vigoare, cu excepţia cazului în care acesta se eliberează la solicitarea autorităţilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.Certificatul de atestare fiscală se întocmeşte în două exemplare originale, din care: un exemplar pentru solicitant si unul pentru organul fiscal emitent. Prin excepţie, în situaţia în care contribuabilul doreşte să obţină mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscală, în cererea sa menţionează numărul de exemplare solicitate. În acest caz, spre deosebire de vechea reglementare, taxa extrajudiciară de timbru se plăteşte o singură dată, indiferent de numărul de exemplare solicitate, incepand cu data de 01.07.2011, data intrarii in vigoare a noului act normativ.Certificatul de atestare fiscală se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării, de către persoanele juridice sau 90 de zile de către persoanele fizice.Puteti consulta cererea de eliberare a certificatul de atestare fiscala AICI.
O nouă procedură privind eliberarea certificatului de atestare fiscala
ULTIMELE ȘTIRI