Este oficial: Doar mașinile de taxi cu CLIENT pot circula pe benzile dedicate transportului în comun, potrivit unei hotărâri adoptate de Consiliul Local Cluj-Napoca. Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a anunțat că va da în judecată Primăria și va cere anularea deciziei. Taxiurile vor putea circula pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun amenajate pe bd. Nicolae Titulescu, str. Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței, informează Primăria Cluj-Napoca.
Accesul și circulația taximetrelor sunt permise pe benzile de bus doar în următoarele condiții:
1. Accesul este permis doar taxiurilor cu client
2. Nu este permisă îmbarcarea-debarcarea clienților de pe banda dedicată
3. Nu se permite utilizarea stațiilor de transport public în comun ca puncte de îmbarcare/ debarcare a clienților, cu excepția intervalului orar 23:00-5:00.
„Am ascultat cu atenție solicitările primite și am extins posibilitatea taximetrelor de a circula pe încă 2 benzi (Calea Florești și Splaiul Independenței) de la propunerea inițială care a inclus doar str. Regele Ferdinand și bd. Nicolae Titulescu. Astfel, municipalitatea vizează îmbunătățirea mobilității urbane și accesul rapid și în siguranță spre variate puncte de interes din Cluj-Napoca.
În situația în care Comisia de circulație va fi sesizată de către Compania de Transport Public CTP Cluj-Napoca ca pe o anumită linie se ajunge la o frecvență a mijloacelor de transport în comun de peste 60 autobuze/ora atunci vom limita pe acea artera posibilitatea taximetrelor de a circula pe benzile dedicate”, a spus primarul Emil Boc.
Proiectul de hotărâre poate fi consultat AICI.
Taximetriștii dau în judecată primăria
Așa cum v-am informat aici, Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a avertizat înainte de ședința de Consiliul Local că adoptarea proiectului de hotărâre în forma publicată pe site-ul Primăriei va aduce cele două părți în instanță. Ceea ce se va și întâmpla, după cum afirmă Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT:
„Am contractat casa de avocatura SCPA Campan&Timonea și vom acționa în instanță cu solicitare de suspendare și anulare a măsurii. Nu putem accepta derogări de la lege facute prin HCL, indiferent de studiul făcut, chiar dacă eronat”, a declarat Ioan Puga pentru BuzzNews.ro.
Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a atras atenția săptămâna trecută că „administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată”.
„Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul sudiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client , aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activitatății.
Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din acestă dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan&Timonea pentru a demara demersurile juridice necesare”, a declarat Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT.