OFICIAL: Doar mașinile de taxi cu CLIENT pot circula pe benzile dedicate, TAXIMETRIȘTII dau în judecată PRIMĂRIA

20 ianuarie, 2022 10:22

Este oficial: Doar mașinile de taxi cu CLIENT pot circula pe benzile dedicate transportului în comun, potrivit unei hotărâri adoptate de Consiliul Local  Cluj-Napoca. Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a anunțat că va da în judecată Primăria și va cere anularea deciziei. Taxiurile vor putea circula pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun amenajate pe bd. Nicolae Titulescu, str. Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței, informează Primăria Cluj-Napoca.

Accesul și circulația taximetrelor sunt permise pe benzile de bus doar în următoarele condiții:

1. Accesul este permis doar taxiurilor cu client 

2. Nu este permisă îmbarcarea-debarcarea clienților de pe banda dedicată

3. Nu se permite utilizarea stațiilor de transport public în comun ca puncte de îmbarcare/ debarcare a clienților, cu excepția intervalului orar 23:00-5:00.

„Am ascultat cu atenție solicitările primite și am extins posibilitatea taximetrelor de a circula pe încă 2 benzi (Calea Florești și Splaiul Independenței) de la propunerea inițială care a inclus doar str. Regele Ferdinand și bd. Nicolae Titulescu. Astfel, municipalitatea vizează îmbunătățirea mobilității urbane și accesul rapid și în siguranță spre variate puncte de interes din Cluj-Napoca.

În situația în care Comisia de circulație va fi sesizată de către Compania de Transport Public CTP Cluj-Napoca ca pe o anumită linie se ajunge la o frecvență a mijloacelor de transport în comun de peste 60 autobuze/ora atunci vom limita pe acea artera posibilitatea taximetrelor de a circula pe benzile dedicate”, a spus primarul Emil Boc. 

Proiectul de hotărâre poate fi consultat AICI. 

Taximetriștii dau în judecată primăria

Așa cum  v-am informat aici, Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a avertizat înainte de ședința de Consiliul Local că adoptarea proiectului de hotărâre în forma publicată pe site-ul Primăriei va aduce cele două părți în instanță. Ceea ce se va și întâmpla, după cum afirmă Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT: 

„Am contractat casa de avocatura SCPA Campan&Timonea și vom acționa în instanță cu solicitare de suspendare și anulare a măsurii. Nu putem accepta derogări de la lege facute prin HCL, indiferent de studiul făcut, chiar dacă eronat”, a declarat Ioan Puga pentru BuzzNews.ro.

Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania a atras atenția săptămâna trecută că „administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată”.

„Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul sudiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client , aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activitatății.

Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din acestă dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan&Timonea pentru a demara demersurile juridice necesare”, a declarat Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
26 ianuarie, 2023
Dr. Adrian Molnar, director medical Institutul Inimii: „Medicii ar trebui sa lucreze ori la stat, ori la privat”
26 ianuarie, 2023
Pompa de căldură: Cât costă și câți bani poți economisi cu ajutorul ei
26 ianuarie, 2023
Ecologiștii cer instituțiilor de pe strada Barițiu să asigure accesul clujenilor la râul Someș
25 ianuarie, 2023
OFICIAL: Germania TRIMITE tancuri Leopard 2 în Ucraina! REACȚIE FURIBUNDĂ la Moscova
25 ianuarie, 2023
Germania – pas major pentru adopția vehiculelor electrice cu pile de combustie

Dr. Adrian Molnar, directorul medical al Institutului Inimii „Nicolae Stăncioiu” din Cluj-Napoca, a afirmat la ...

Dr. Adrian Molnar, director medical Institutul Inimii: „Medicii ar trebui sa lucreze ori la stat, ori la privat”

În ultima perioada, prețurile exorbitante la energie au devenit o îngrijorare pentru tot mai mulți ...

Pompa de căldură: Cât costă și câți bani poți economisi cu ajutorul ei

Ecologiștii cer instituțiilor de pe strada Barițiu să asigure accesul clujenilor la râul Someș. Cererea ...

Ecologiștii cer instituțiilor de pe strada Barițiu să asigure accesul clujenilor la râul Someș

Cancelarul Olaf Scholz a confirmat oficial miercuri că Germania va trimite 14 tancuri principale de ...

OFICIAL: Germania TRIMITE tancuri Leopard 2 în Ucraina! REACȚIE FURIBUNDĂ la Moscova

Germania este lider la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește numărul de înmatriculări de ...

Germania – pas major pentru adopția vehiculelor electrice cu pile de combustie

Senatorul rus Andrei Klimov avertizează Republica Moldova că ar putea avea soarta Ucrainei după ce ...

Amenințare de la Moscova pentru Republica Moldova: Ar putea avea soarta Ucrainei

72% dintre tinerii de azi regretă că încep să lucreze în piața muncii, conform unui ...

De ce sunt tinerii nepregătiți pentru piața muncii?

Trafic înspre Florești L-am întrebat pe primarul din Florești, Bogdan Pivariu, dacă mai este loc ...

Floreștiul concepe un PUG mai ortodox și așteaptă două miracole: metroul și centura metropolitană INTERVIU cu primarul Bogdan Pivariu
Success message!
Warning message!
Error message!