”Cele două laturi ale Pieței Unirii, cea cu Diesel și cea cu Universitatea de Artă, se pot închide circulației auto. Pe o parte, se pot extinde terasele, care să coboare până către piață, iar pe de altă parte liziera de copaci se poate îndepărta de clădiri, astfel încât fațadele acestora să poată fi admirate”, a declarat candidatul UDMR Cluj la Primăria Cluj, Eckstein-Kovács Péter, la începutul călătoriei de joi dimineața cu autobuzul care îi poartă numele şi care a avut drept scop prezentarea programului său electoral.
Scopul plimbării cu Autobuzul Eckstein a fost de a evidenția o parte dintre problemele municipiului Cluj-Napoca, precum și soluțiile pe care Eckstein- Kovács le va pune pune în practică dacă va fi ales primar pe data de 10 iunie 2012.Eroilor, închis traficului auto la sfârșit de săptămânăTot în zona Centrului Istoric, Eckstein- Kovács a promis și închiderea circulației pe B-dul Eroilor la sfârșit de săptămână. ”E o propunere foarte bună, pe care am primit-o din partea asociațiilor de bicicliști. Nu intenționez să închid de tot B-dul Eroilor pentru circulația auto, însă de vineri seara și până duminică la amiază, când traficul auto scăzut poate fi redirecționat, această stradă poate fi redată pietonilor și bicicliștilor”, a promis Eckstein.De asemenea, el a prezentat și una dintre soluțiile gratuite care pot decongestiona traficul în zona centrală. ”La ora asta în această zonă se poate parca cu abonament. Acest lucru îi determină pe angajații diferitelor firme cu sediul în centru să vină dimineața, să-și lase mașina în parcare și să ocupe astfel un loc pentru opt, zece ore sau chiar mai mult. Zona centrală trebuie să aibă un regim diferit, să parcheze doar cei care au absolut nevoie să parcheze aici, în funcție de timpul de staționare. Astfel, se poate percepe o sumă modică pentru prima sau primele două ore de staționare, după care taxa să crească foarte mult. E o soluție care se aplică cu succes și în alte orașe europene”, a arătat Eckstein-Kovács Péter .Parcări la intrarea în Cluj și în CentruReferindu-se tot la problema traficului, candidatul pentru postul de primar al Clujului a menționat și soluția parcărilor de la intrarea în oraș. ”În fiecare zi lucrătoare, în Cluj vin aproape 70.000 de oameni, fie persoane din comunele limitrofe care lucrează aici, fie din alte zone, cu diferite probleme. La fiecare intrare în oraș am identificat zone în care se pot amenaja, cu costuri relativ scăzute, parcări în aer liber, unde aceștia să-și poată lăsa mașinile iar mai departe să apeleze la transportul în comun. Cum spuneam, soluțiile sunt mult mai simple și mai puțin costisitoare decât variantele vehiculate de tuneluri subterane, care costă zeci de milioane de euro pe kilometru”, a subliniat Eckstein-Kovács Péter .
În partea centrală, în jurul Centrului Istoric, dar și în cartiere ar fi nevoie de parcări, însă nu de mari dimensiuni (de cel mult 4-500 de locuri), mai ieftine de construit și mai ușor de administrat. ”În imediata apropiere a Centrului Istoric ar fi necesare patru parcări, în jurul lui: cea de la Primărie, care deja există, una subterană în Piața Mihai Viteazul, în fața la cinema, una în zona Pieței Avram Iancu și una pe strada Avram Iancu”.Grădinile Clujului pe Dealul LombUltima parte a călătoriei cu Autobuzul Eckstein a fost rezervată prezentării unuia dintre terenurile pe care intențonează să pună în practică proiectul Grădinile Clujului. La capătul actualei linii 39 de transport în comun, pe strada Oașului către Chinteni, Primăria deține peste 245 hectare de teren. ”O parte din acest teren va fi pus la dispoziția întreprinderilor mici și mijlocii care doresc să se extindă, o parte va fi rezervată pentru construcția de locuințe și vor rămâne peste 150 de hectare pentru Grădinile Clujului. La parcele de câte 500 de metri pătrați vor fi câteva mii de loturi doar aici”, a arătat Eckstein-Kovács.Grădinile Clujului reprezintă una dintre principalele teme ale campaniei electorale a lui Eckstein-Kovács Péter. Conceptul, denumit ”Allotment Gardens”, a fost pus în practică pentru prima dată de germani în urmă cu aproape o sută de ani, fiind întâlnit însă, în acest moment, peste tot în Europa Vestică, din Elveția, până în Olanda și Marea Britanie, precum și în Statele Unite ale Americii. Conform conceptului, terenurile pot fi dobândite fie prin concesionare de la primării, fie prin cumpărare de la privați, parcelate și destinate exclusiv grădinăritului și relaxării în aer liber. În aceste zone pot fi ridicate cel mult mici căbănuțe din lemn, cu caracter provizoriu, pentru a nu risca transformarea zonelor în afaceri imobiliare.Eckstein-Kovács Péter a arătat că Primăria Cluj-Napoca are terenuri în apropierea fiecărui cartier al orașului care pot fi destinate acestui tip de activitate. Primăria își va asuma să asfalteze drumurile până la aceste zone, iar între loturi să amenajeze alei pietruite. De asemenea, Primăria îi va ajuta pe cei doritori cu răsad, semințe și arbuști, va asigura paza perimetrelor și va elabora un regulament foarte strict pentru concesionarea acestor loturi, pentru a preîntâmpina deturnarea scopurilor proiectului.
OPERAŢIUNEA AUTOBUZUL Eckstein: Circulație închisă pe Eroilor, soluții pentru trafic și grădini pe Dealul Lomb
ULTIMELE ȘTIRI