• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • PETIȚIE pentru REGULI NOI de alocare a PARCĂRILOR LA CLUJ: „N-am unde parca, dar la mine la bloc, 4-5 locuri cu abonament sunt neocupate”

PETIȚIE pentru REGULI NOI de alocare a PARCĂRILOR LA CLUJ: „N-am unde parca, dar la mine la bloc, 4-5 locuri cu abonament sunt neocupate”

Publicat: 29 ianuarie, 2015 07:28
Actualizat: 23 martie, 2022 05:30

Un clujean a lansat o PETIȚIE online prin care cere Primăriei Cluj-Napoca REGULI NOI de alocare a PARCĂRILOR în oraș: „La mine la bloc, 4-5 locuri cu abonament sunt neocupate” și zeci de șoferi din zonă care nu mai primit astfel de „privilegii” nici nu au unde să parcheze și riscă amenzi dacă ocupă locurile goale. Situația aberantă trebuie să înceteze, nu doar cei cu abonament plătesc impozite și taxe laa Cluj, dreptul de a avea o parcare trebuie să fie egal pentru toți, nu să existe doar o castă de privilegiați, crede inițiatorul petiției, Daniel Țăpuleasa. Vedeți mai jos integral conținutul cererii adresate primăriei conduse de Emil Boc.

„Am luat decizia de a propune un nou mod de a gestiona alocarea parcarilor in cartierele din Cluj. Am avut aceasta idee in momentul in care, venind intr-o seara acasa, m-am trezit ca nu am efectiv unde sa parchez pe o raza de jumatate de km, in conditiile in care in apropierea scarii mele erau cel putin 4 locuri „cu abonament” neocupate.

Ma bazez pe sustinerea publica deoarece noi, cei care nu beneficiem de parcari in acest moment, reprezentam 7 din 8 cetateni in orasul acesta. Si daca am fi doar 5 din 10, tot ar fi rau, pentru ca modul actual de alocare NU ESTE CORECT.

Desi ar trebui sa fie o coada de tipul „primul venit, primul servit” la alocarea parcarilor, stim cu totii ca nu exista nici alesi locali si nici oameni puternici financiar in Cluj care sa „planga” dupa locuri de parcare.

Iar din restul cetatenilor care le-au primit, probabil jumatate au „relatii” unde trebuie. De aceea, va arunc provocarea de a schimba complet acest sistem invechit si usor-coruptibil, in asa fel incat sa fie democratic si corect pentru toata lumea si, de ce nu, sa-i aduca si pe cei favorizati cu picioarele pe pamant. Apoi sa asteptam schimbarile care, negresit, vor veni.

Schita de proiect de lege locala pentru administrarea parcarilor de cartier in Municipiul Cluj Napoca:

1. Parcarile de cartier nu se vor mai aloca nominal, ci in grup, tuturor cetatenilor Clujului, contra unui abonament de parcare anual sau lunar, platit pentru fiecare masina detinuta, pe baza numarului de inmatriculare. Astfel, oricare clujean care a platit acest abonament va putea sa-si parcheze legal masina pe orice parcare „cu abonament” din Cluj.

1.1 Singurii care vor putea sa obtina o parcare rezervata nominal vor fi cei cu dizabilitati, iar aceste parcari vor fi semnalizate special, pentru a nu fi ocupate;

2. Cetatenii care nu au domiciliul stabil in Cluj vor avea posibilitatea sa plateasca abonamentul de parcare, dar pentru ei acesta va fi mai scump (ca masura de descurajare a introducerii de noi masini in oras). Va exista insa si posibilitatea unei taxe modice, pe zi sau pe saptamana, pentru a putea beneficia de aceste parcari si cei care se afla intr-o scurta vizita in municipiul nostru.

3. Optional – implementarea unui software de identificare rapida si automata a neabonatilor care ocupa abuziv parcarile, prin tehnologia „text recognition”, care sa citeasca placutele de inmatriculare ale masinilor parcate si sa sesizeze automat cand autovehiculul nu se afla in baza de date a platitorilor. Se poate implementa, daca se considera necesar, chiar un sistem automat de emitere a amenzilor.

4. Parcarile din centru (zona 1 si 2) raman in regimul actual de alocare, contra cost, cu ora.

Beneficii:

– marirea semnificativa a aportului la bugetul local: daca acum abonamentul anual este platit doar de cei care au avut sansa de a le fi alocata o parcare, in viitor va fi platit de aproape toti detinatorii de masini personale din Cluj Napoca, si chiar de cetateni din afara orasului;

– inlaturarea problemelor de tipul „a parcat in parcarea mea” – deci usurarea muncii politiei locale;

– cresterea gradului efectiv de ocupare al parcarilor la 100%, deoarece nu ar mai ramane parcari platite neocupate. De multe ori, abonatii de acum ai parcarilor sunt plecati sau nu isi ocupa locurile alocate din varii motive, insa sistemul actual nu permite ca aceste locuri sa poata fi folosite de alte persoane; 

– scaderea gradului de nemultumire si frustrare a cetatenilor prin egalizarea sanselor de a gasi o parcare libera;

– alocarea dinamica a parcarilor ar duce si la o fluidizare a traficului in cartiere, prin inlaturarea blocajelor cauzate de masini stationate in locuri nepermise;

– decongestionarea partiala rezultata din descurajarea persoanelor fara domiciliu stabil in Cluj de a-si mai aduce masinile in oras (a se vedea studentii care „paralizeaza” traficul odata cu inceperea cursurilor).

Atentie – eu nu am nicio pregatire juridica, sunt doar un simplu cetatean care lanseaza o idee. Astept parerile voastre atat pro cat si contra, dar insist ca ca acestea sa fie sustinute de argumente logice si solide. Apoi, invit alesii locali sa dezbata, sa reformuleze si sa dezvolte schita de proiect pe care o propun. Sunt constient ca toti cei in masura sa voteze modificarile propuse au deja locuri de parcare alocate, si de aceea sper ca textul propunerii mele sa fie studiat si cantarit la rece, iar verdictul final sa fie cel corect”. 

Cu stima, Daniel Tapuleasa – cetatean al orasului Cluj Napoca.

Autor: Daniel Tapuleasa

Puteți semna petiția AICI.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta
26 noiembrie, 2024
Chirurgul Patriciu Achimaș îi îndeamnă pe români să o voteze pe Elena Lasconi în turul doi
19 noiembrie, 2024
Deputatul Achimaș-Cadariu votează candidați cu pregătirea făcută „la o școală cât de cât acceptabilă, nu pe genunchi și nu pe înserat”

Investiții Imobiliare 2025. CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, face radiografia pieței imobiliare 2025 într-un podcast găzduit ...

Investiții imobiliare 2025 – CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, îți spune cu cât mai cresc prețurile la Cluj

Accesoriile sunt detalii esențiale care pot transforma orice ținută, oferindu-ți ocazia să îți exprimi personalitatea ...

Tendințe în accesorii: Statement sau discret? Ce se poartă în acest sezon

Augustin Fenesan de la IMM România analizează creșterea PIB-ului României pe cap de locuitor, evidențiind ...

PIB-ul pe cap de locuitor, umflat artificial în România: nu trăiesc atât de bine românii

Prim vicepreședintele IMM România, Augustin Feneșan, a vorbit în emisiunea Antreprenoriada despre intenția noului ministru ...

Augustin Feneșan de la IMM România, analiza momentului despre limitarea plăților cash

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA a fost ales Președinte al Consiliului Economic și Social. ...

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA, ales președinte al Consiliului Economic și Social

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan
Success message!
Warning message!
Error message!