Albert Zigler a fost un om simplu care, prin propria sa vocaţie, a reuşit să arate lumii că visele frumoase se împlinesc doar pentru cei care ştiu cu adevărat să creadă în ele.
L-a fascinat mereu zborul, iar munca sa de o viaţă i-a asigurat eternitatea în paginile de istorie. A creat un model nou de avion, cu care a revoluţionat aerodinamica. Renumitul sas a reuşit, astfel, să-şi ocupe un loc de cinste între primii 100 de pionieri ai aviaţiei.
Copilul visător care şi-a urmat idealul cu încăpăţânare
Albert Ziegler s-a născut pe data de 9 aprilie 1888 în actualul municipiu Codlea din judeţul Braşov. A copilărit într-o casă modestă, plasată lângă Strada Lungă (Langgasse), părinţii săi fiind nişte saşi cu o situaţie materială modestă.
Potrivit relatărilor care au tot circulat vis-à-vis de pasiunea sa pentru zbor, se spune că într-o zi, pe când se juca în podul casei, a scăpat din mână o umbrelă. Traiectoria ei l-a trimis cu gândul la construirea unui planor cu care să se poată desprinde de pe sol pentru a se înălţa spre înaltul cerului.
Într-o primă fază, el a reuşit să proiecteze un planor simplu, folosind două umbrele ale tatălui său, însă visul său era altul. A deprins meseria de lăcătuş, concentrându-şi atenţia asupra unui prototip de motor care să funcţioneze fără benzină. A fost motivul pentru care s-a înscris la studii în Elveţia, iar apoi la Paris şi Berlin, unde a lucrat în domeniul motoarelor.
În anul 1912, firma Siemens-Schuckert i-a pus la dispoziţie un atelier de lucru şi un motor de 50 de cai putere. Cu acesta, Albert Ziegler a construit primul său „Avion Săgeată”, a cărui inovaţie consta în aripa în formă de V, care a modificat aerodinamica, crescându-i mult manevrabilitatea. Visul său prindea contur din ce în ce mai mult.
Record mondial de 3000 de metri altitudine deasupra Codlei
„Avionul Săgeată” proiectat de Albert Ziegler a făcut senzaţie în acea vreme. Materialele folosite nu erau însă de cea mai bună calitate, iar un motor mai performant se impunea de la sine. Graţie ajutorului oferit de către unii apropiaţi ai săi, renumitul pilot sas a fost în măsură să achiziţioneze un motor Mercedes de 120 de cai putere, pe care l-a şi montat în aparatul său de zbor.
Pe data de 28 noiembrie 1913, în plină conflagraţie mondială, el a reuşit să dobândească licenţa de pilot, constructor şi instructor aviatic. Revenit în Transilvania, la şase săptămâni după accidentul lui Aurel Vlaicu, pilotul sas a decis să zboare deasupra Măgurei Codlei, stabilind, cu acea ocazie, un nou record mondial de înălţime. Ajunsese la 3000 de metri altitudine. Ulterior, mulţimea care a asistat la îndrăzneaţa sa tentativă l-a purtat pe braţe, în semn de mare triumf.
Un simbol de renume mondial
Reuşita pilotului sas originar din Codlea a readus Transilvania în atenţia lumii. Un nou pionier al zborului spre cer tocmai se încununa de glorie. Moartea sa, care a survenit în anul 1946 la Halle în Germania, a lăsat loc legendei… Este acea legendă care grăieşte convingător posterităţii despre arta de a reuşi să faci visurile să devină, într-o bună zi, o minunată realitate.
Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!
Urmând modelul lui Albert Ziegler, este bine să îţi doreşti întotdeauna să ajungi cât mai sus, dar, pentru aceasta, e nevoie să ai ţeluri frumoase, în care să se regăsească şi ceilalți. Succesul adevărat nu este acela pe care îl doreşti numai pentru tine, ci şi pentru cei care cred în tine, dându-ţi, astfel, aripi să te ridici spre marile tale idealuri.
Până la urmă, arta succesului înseamnă să cucereşti cerul, care e numai pentru stele, luând şi lumea după tine.
AUTOR: Attila Varga