PNL Cluj propune primăriei construirea unor poduri pentru mașini peste calea ferată în zona Fabricii de Zahăr şi pe strada Tăietura Turcului pe motiv că barierele ţin în loc zeci sau chiar sute de maşini odată.
„Bariera pentru calea ferată de pe strada Fabricii de Zahăr şi bariera de pe strada Tăietura Turcului sunt obstacole mai mult decât obositoare pentru clujeni şi considerate învechite pentru oraşele europene. Zi de zi se formează cozi de aşteptare, spre nemulţumirea şoferilor, atunci când trec trenurile prin zonă. La orele de vârf, coborârea barierei este un adevărat blestem pentru cei prinşi la rând.Strada Fabricii de Zahăr este folosită de toţi cei care vor să ajungă în zona industrială a oraşului, unde îşi au sediul o mulţime de firme. Aici, şirul maşinilor se întinde pe sute de metri, trenurile intră încet în oraş, iar timpul de aşteptare aduce la disperare şoferii. Situaţia este şi mai tristă pe strada Tăietura Turcului. Dincolo de faptul că artera este folosită de clujenii care vin din zona rezidenţiala la parcul TETAROM I, strada este folosită şi ca o scurtătură pentru a ajunge în cartierele Grigorescu sau Mănăştur. În cazul acesta, cozile sunt şi mai mari. Şi nu de puţine ori, bariera din zonă se defectează, caz în care timpul de aşteptare este cel puţin dublu.
Soluţia tehnică în ambele situaţii este realizarea unor pasaje peste calea ferată (pod rutier cu două benzi), întrucât reducerea timpilor de aşteptare la barieră nu ar rezolva problema.Costurile pentru un astfel de proiect nu sunt tocmai neglijabile, dar având în vedere creșterea populației oraşului şi dezvoltarea zonelor industriale, considerăm oportună o astfel de investiţie”, crede Ioan Bîldea, vicepreședinte al PNL Cluj-Napoca.El îi cere primarului Emil Boc, ca împreună cu şefii Regionalei CFR Cluj, să dispună anul acesta realizarea analizei şi studiilor necesare demarării unui astfel de proiect, astfel ca, în bugetul pentru anul următor să poată fi cuprinsă finanţarea pentru cel puţin un astfel de pasaj.