Preşedintele clubului de ciclism „Clujul pedalează”, clujeanul Kertesz Joszef Levente, are planuri mari pentru bicicliştii clujeni. După trei ediţii de succes a competiţiei, ciclistul vrea să organizeze la Cluj, împreună cu echipa sa, fara de care spune ca nu ar fi reusit, curse speciale, care nu s-au mai făcut la noi în ţară. Pentru eforturile sale, Buzz News îl desemnează Omul Săptămânii.Anamaria Pascal: Cum a început competiţia „Clujul pedalează”? De unde v-a venit ideea?Kertesz Joszef Levente: Ideea competiţiei mi-a venit copiind o altă competiţie din Ungaria, unde am fost, la un maraton mare, unde se organizau şi nişte competiţii mai mici pentru cei care rămân pe margine, deoarece trec 2-3 sau chiar 6 ore până când cei care au pornit pe traseu se întorc. Am văzut că la ei ţine figura şi ne-am gândit să încercăm şi în Cluj.În octombrie am organizat prima cursă, fără autorizaţie, fără nimic, doar între noi, nişte prieteni, să vedem cum mergem. În prima fază, ne-am strâns 58 de oameni, ne-am şi speriat că nu aveam autorizaţie, după care am zis că trebuie să organizăm în cadrul legal şi am făcut o etapă de probă în 17 ianuarie, unde ne-au venit 116 concurenţi, sub egida altui club. După aceea am înfiinţat şi clubul, în luna aprilie am primit actele pentru club, iar prima etapă pe numele nostru a fost în luna mai. Numărul participanţilor tot a crescut, în martie deşi era o vreme foarte rece, am avut 128 de participanţi, iar în mai am avut deja 228 participanţi. De Zilele Clujului am organizat „Micul biciclist şi siguranţa lui”, o campanie desfăşurată împreună cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Cluj şi cu Jandarmeria. A urmat apoi etapă de noapte, în data de 18 iunie, care a fost unică în România şi la care au participat 168 de persoane.Acum urmează etapa a III-a, care se va desfăşura în pădurea Hoia, vis-a-vis de MUzeul Satului, în data de 17 iulie. Din păcate se suprapune cu alte trei competiţii, Triatlonul de la Tuşnad, Campionatul Naţional de Ciclism Mountain Bike şi o altă competiţie de la Hunedoara. De două dintre competiţii nu ştiam, iar cel de la Hunedoara şi-a făcut calendarul după noi.Categoriile de vârstă la noi le-am gândit în felul următor: copii sub 6 ani, 6-8 ani, 9-11 ani, 10-14 ani şi peste 14 ani. La copii ne-am gândit să împărţim pe grupe de vârstă, însă la adulţi, pentru a avea fiecare şansa lui de a câştiga, ne-am gândit să îi împărţim în începători, care merg sub 50 de kilometri, avansaţi, care merg peste 50 de kilometri şi experţi, participanţi şi câştigători de competiţii.Mai avem încă trei categorii, Family, unul dintre participanţi trebuie să fie sub 14 ani, iar celălalt mama, tata sau chiar bunicul; categoria peste 45 de ani, numită de noi categoria înţelepţi, destinată atât femeilor cât şi bărbaţilor, şi categoria specială, pentru persoane cu dizabilităţi.Până acum, cel mai tânăr participant a avut 2 ani şi 2 luni, iar cel mai în vârstă 69 de ani. De curând am început şi înscrierile în clubul Clujul pedalează, s-au înscris 10 persoane, dintre care doi copii, acum urmează să îl şi promovăm. Scopul acestuia este de a promova un stil de viaţă sănătos, într-un mediu distractiv.A.P.: Cum au primit clujenii această competiţie?K.J.L.: Spre surprinderea mea, competiţia a fost primită foarte bine de clujeni, începând de la oamenii care stăteau şi se uitau de pe margine, până la participanţi. Am fost încurajaţi să continuăm competiţia, mai ales că noi o organizăm şi în parcuri sau în natură, unde curăţăm şi igienizăm locurile.A.P.: Cum au reacţionat autorităţile locale faţă de acest eveniment?K.J.L.: Autorităţile locale colaborează foarte bine. La început era un pic privit cu neîncredere, e normal. După aceea au văzut însă că e în regulă, acum avem susţinere totală din partea lor. Primii care au reacţionat cel mai bine a fost Inspectoratul de Poliţie Cluj, deşi de ei şi de Jandarmerie ne era cel mai frică. Primăria e alături de noi, ne ajută la curăţarea traseului.A.P.: Aveţi o taxă de participare ce porneşte de la 10 lei. De ce e nevoie de această taxă?K.J.L.: Obţinerea fondurilor este destul de dificilă pentru noi. Acum suntem în negocieri cu nişte firmei mai mari care sunt interesate de competiţie şi vor să ne ajute. Am considerat că 10 lei e o sumă potrivită. De exemplu dacă vine o familie cu 4 persoane şi am fi cerut 50 de lei ca la un maraton ar fi fost o problemă, nu ar fi putut participa toată familia. Prin această taxă încercăm să frânăm cumva şi venirea oricui la competiţie, dorim să vină numai cine simte şi îşi doreşte cu adevărat să participe. De această sumă, participanţii primesc un pachet de înscriere, cu număr, cipul de cronometrare de unică folosinţă, mâncare sau băutură, diplome, medalii şi uneori premii. Suma oricum nu acoperă toate cheltuielile.Noi suntem primii din ţară care au adus cipul de cronometrare de unică folosinţă la o competiţie, precum şi asigurarea medicală. În România numeni nu oferă aşa ceva participanţilor. De asemenea, tot noi suntem singurii care am avut o etapă de noapte sau care organizează categorii pentru copii.A.P.: Ce competiţii urmează să organizaţi? Ce surprize le pregătiţi clujenilor?K.J.L.: După etapa Hoia, dorim să organizăm contratimpul, care iar e ceva nou în ţară, nu a mai organizat nimeni aşa ceva. Vom organiza o competiţie de viteză, ca în Turul Franţei. Competiţia se va desfăşura pe centura Vâlcele-Apahida, în data de 28 august, înainte să se dea drumul la trafic, ca să nu fie probleme. Cursa va avea 20 de kilometri şi 800 de metri.Dorim să organizăm apoi o competiţie de 24 de ore dacă găsim sponsori şi înţelerege, o cursă de rezistenţă, în Parcul Iuliu Haţieganu. Este un concept care încă nu s-a implementat în România. Concurenţii vor trebui să parcurgă cât mai mulţi kilometri în 24 de ore. Categoriile sunt individual, echipă de doi, de trei şi de patru. La individual, concurentul are dreptul să se oprească la 6 or3, 5-10 minute, iar la echipe, fiecare trebuie să meargă minim 3 ore. Regulamentul este luat de afară.Pentru anul viitor, căutăm încă sponsori, dar dorim să organizăm un maraton de două zile, către Padiş sau vlădeasa. Se pleacă din Cluj, se doarme acolo, iar a doua zi întoarcerea. Bineînţeles traseul este mountain bike. Aşa ceva nici afară nu s-a organizat.Tot anul acesta vor mai urma etapa IV, în data de 4 septembrie, în Făget, etapa V, pe 2 octombrie, pe Belvedere şi etapa VI, pe 6 noiembrie, în pădurea Hoia, spre Floreşti de data aceasta, care va fi şi o ediţie aniversară.A.P.: De unde aveţi pasiunea pentru ciclism şi cum a început totul?K.J.L.: Când eram copil nici până la copilul meu care stătea la doua case mai încolo nu mergeam fără bicicletă. Apoi a fost o perioadă de 7 ani în care nu am mers pe bicicletă, pentru că mi s-a furat. Am primit alta cadou şi am început să fac noi curse, după care m-am înscris şi la competiţii. Am obţinut titlul de campion naţional la Cross Country la grupa de vârstă +40 şi am mai câştigat locul I la alte cinci maratoane. Cel mai mare maraton la care am participat a fost Szilvasvaros Caprine MTB din Ungaria, unde au fost 4.700 de participanţi, iar la categoria mea am ieşit pe locul 6.Cea mai lungă distanţă pe care am parcurs-o într-o singură zi a fost de 387 de kilometri. Cel mai mult am mers 900 de kilometri în 9 zile, într-un tur care a pornit din Bod, judeţul Braşov, am mers prin Harghita spre Bucovina şi apoi Maramureş. Eram cu soţia şi toată lumea ne saluta în engleză, credeau că suntem străini.Am mai făcut curse în Făgăraş şi Bucegi, iar period organizăm curse spre diferite locaţii, precum Laguna Albastră, Cheile Turzii, coada lacului Tarniţa. De obicei vin 20-25 de persoane. Chiar duminica viitoare vrem să facem un astfel de traseu.A.P.: Cum vedeţi dumneavoastră Clujul, din punctul de vedere al unui biciclist? Ce îi lipseşte, ce ar trebui să se mai facă?K.J.L.: În ultimii doi ani de zile am văzut o creştere foarte mare a numărului de biciclişti. Ar trebui însă ca bicicliştii să aibă mai multă grijă, să respecte regulile de circulaţie. Chiar dorim să organizăm împreună cu Inspectoratul de Poliţie Cluj un curs de legislaţie rutieră pentru biciclişti.În ceea ce priveşte infrastructura oraşului, există deja un grup de biciclişti care pentru asta militează, noi suntem alături de ei şi mă bucur că s-au mai făcut câteva lucruri în ultima perioadă. Noi promovăm în special mersul cu bicicleta în zonele muntoase, în natură, şi prefer să atrag oamenii spre zonele acelea. Bineînţeles, îi îndemn pe oameni să folosească bicicleta zilnic, în loc de maşină.Eu merg în fiecare zi la lucru cu bicicleta şi pot spune că este ca o cursă kamikaze. Puţinele piste pentru biciclişti nu sunt respectate nici de şoferi, nici de pietoni.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.