Primarul Horia Șulea este extrem de nemulțumit de cum e gândit proiectul BIKE SHARING în ce privește comuna Florești.
”Întrucât, în ultima perioadă Proiectul Bike Sharing este un subiect de interes metropolitan, și mai ales pentru că am sesizat o serie de inadvertențe prezentate în media clujeană de către responsabili din cadrul Proiectului Bike Sharing, țin să punctez o serie de precizări” anunță primarul Floreștiului într-un comunicat de presă.
”Proiectul Bike Sharing la nivelul comunei Florești prevede stații integrate de închiriere biciclete și TRASEE DE BICICLETE.
Traseul este Avram Iancu — Plopilor și continuare pe partea de NORD a comunei, pe străzi comunale, până la strada Morii, de unde se trece pe partea de SUD, până pe strada Tăuțiului, pe un culoar de străzi comunale. Este inclusă o bretea de legătură pe strada Eroilor. Sunt incluse de asemenea, patru stații de Bike Sharing.
Acesta este traseul asumat prin BIKE SHARING în comuna Florești. Acesta este traseul pe care firma câștigătoare a licitației din proiect are obligația de a-l trasa. Stațiile de Bike Sharing sunt pe Ioan Rus (Primărie), la Polus, pe Tăuțiului și pe Someșului.
Țin să îi reamintesc responsabilului proiectului Bike Sharing, că Centura de SUD NU ARE ABSOLUT NICI O LEGĂTURĂ CU PROIETUL BIKE SHARING.
În proiectul Centurii, realizat de Primăria Florești, mult după demararea Bike Sharing, este inclusă o pistă de biciclete, dar, repet, acest aspect nu are nici o legătură cu Proiectul Bike Sharing.
A existat o idee de a lega Florești de municipiu pe un traseu pe partea de SUD, pe deasupra Metro-Polus. Dar, configurația terenului nu permite construcția unui ciclotraseu accesibil publicului larg. Administrația floreșteană, de mai bine de un an a informat responsabilii Bike Sharing de necesitatea legării de municipiu pe DN1, prin trasare și CREARE de pistă de biciclete.
De altfel, în proiectul Trecere în subteran cabluri pe DN1 și realizare trotuare, între trotuar și rigolă este prevăzut spațiul pentru aceste piste.
Solicit în mod imperativ tuturor factorilor decizionali ai acestui Proiect să se achite de TOATE obligațiile ce decurg din contracte și să realizeze pistele de biciclete din Proiectul Bike Sharing aferente comunei Florești.
Consider o bătaie de joc la adresa a 35.000 de floreșteni, care au contribuit deja financiar la proiectul Bike Sharing, ca responsabilii proiectului să tărăgăneze la nesfârșit lucrările din Florești. Nu e posibil ca după ce ne-am zbătut să avem patru benzi pe DN1, acum să se vină și să se traseze pe asfalt o pseudo bandă de bicicliști, când proiectul prevede cu totul altceva!
Menționez faptul că lider de proiect în acest proiect este Primăria municipiului Cluj Napoca, primăria Florești fiind un partener care s-a achitat de obligațiile sale. Bicicletele din proiectul Bike Sharing ar fi trebuit să circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida și Florești încă din august 2013.”