Durata de implementare a proiectului “Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Cluj” a fost prelungită până la data de 31 decembrie 2015 printr-un ordin emis de ministrul Mediului, Attila Korodi, informează CJ Cluj.
Demersurile privind solicitarea de prelungire a duratei contractului de finanţare a proiectului au fost iniţiate de către Consiliul Judeţean Cluj încă din luna iulie a.c., când a fost transmisă o notificare, în acest sens, către Direcţia Generală AM POS Mediu, arata CJ Cluj.
Motivele care stau la baza prelungirii perioadei de implementare până la data de 31.12.2015 și, implicit, actualizarea Graficului de achiziţii şi a Graficului de implementare al proiectului presupun necesitatea prelungirii unor contracte de lucrări/furnizare încheiate în vederea realizării proiectului (acestea expiră la data de 31.12.2014), astfel:
– Contract de lucrări 1- Construire Centru de Management Integrat al Deşeurilor în jud. Cluj, estimat a se finaliza în decembrie 2015.
– Contract de lucrări 3- Închiderea şi ecologizarea a 6 depozite de deşeuri urbane neconforme din jud. Cluj, respectiv Pata Rât, Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii, estimat a se finaliza în decembrie 2015.
– Contract de lucrări 4 – Construcţia a 3 Staţii de Transfer în judeţul Cluj, estimat a se finaliza în iulie 2015.
– Contract de furnizare – Echipamente pentru depozitul de deşeuri, estimat a se finaliza în septembrie 2015.
– Contractul de lucrări privind construcţia drumurilor de acces la staţiile de transfer, estimat a se finaliza în luna decembrie 2015.
“Necesitatea prelungirii duratei de implementare a proiectului “Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Cluj” la 64 de luni, respectiv până la data de 31.12.2015, a fost imperios necesară în vederea finalizării acestui proiect de o asemenea importanţă pentru locuitorii judeţului Cluj şi alinierii la standardele europene în materie de management al deşeurilor”, a declarat Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii delegate de preşedinte, Vákár István.