Compania WizzAir a fost nevoită să anuleze zboruri pe anumnite rute spre nordul Italiei din cauza epidemiei de coronavirus iar Blue Air adoptă la rândul său măsuri pentru a-și proteja pasagerii.
Epidemia de coronavirus din nordul Italiei dă mari bătăi de cap companiilor aeriene.
Cum recuperezi banii pe biletele WizzAir
Wizz Air a anunțat că își modifică programul de zbor din cauza cererii în scădere pe rutele din Italia ca urmare a epidemiei de virus COVID-19, rezultatul fiind un număr important de anulări pe anumite rute spre nordul țării în perioada 11 martie – 2 aprilie 2020.
În acest interval a fost redusă aproximativ 60% din capacitatea de zbor spre Italia. Programul de zbor revine la normal după 2 aprilie 2020.
Pasagerii cu rezervări afectate de această modificare sunt informați în mod automat cu cel puțin 14 zile înainte de data călătoriei și li se oferă alternative de zbor pe alte rute, în cele mai apropiate date posibil.
Clienții care au rezervat direct prin intermediul wizzair.com sau aplicația pentru mobil vor primi o notificare prin email, în care li se oferă modificarea gratuită a rezervării, rambursarea integrală a banilor achitați sau 120% din suma plătită sub formă de credit de companie.
Ce opțiuni ai cu Blue Air dacă nu mai vrei să zbori
În contextul alertei referitoare la răspândirea coronavirusului și al instalării situației de carantină în mai multe localități din Italia, Blue Air a implementat mai multe măsuri suplimentare de prevenție:
Verificări permanente ale funcționării corecte a filtrelor de aer din avioane; filtrele HEPA din aeronavele Blue Air au performanțe similare cu ale celor folosite pentru menținerea aerului curat în sălile de operații ale spitalelor, fiind capabile să capteze peste 99,97% din microbii aerieni din aerul filtrat
Dezinfectarea, prin nebulizare, a tuturor aeronavelor noastre. Nebulizatorul este un aparat complet automatizat care nu permite nicio eroare umană. Acesta folosește substanțe testate împotriva bacteriilor, sporilor și virusurilor, ce pătrund în absolut toate spațiile aeronavei. După 6 minute de distribuție a substanței active, avionul devine complet steril.
Suplimentarea numărului de măști și a cantității de gel dezinfectant
Furnizarea de șervețele cu alcool, necesare pentru dezinfectarea mâinilor,
Informarea permanentă a echipajelor și a pasagerilor cu privire la modalitățile de prevenție.
În plus, Blue Air a luat legătura cu factorii responsabili din Ministerului Sănătății, pentru a asigura corelarea acțiunilor proprii cu cele întreprinse de autorități la nivel național.
De asemenea, având în vedere faptul că unii pasageri pot decide să nu mai călătorească în această perioadă din cauza răspândirii COVID-19 în nordul Italiei, Blue Air oferă în mod gratuit serviciul de modificare a datei de călătorie.
Toți pasagerii care au achiziționat un zbor internațional Blue Air, cu date de călatorie între 27 februarie și 15 martie 2020 (inclusiv), către sau dinspre Bologna, Florența, Milano sau Torino, și al căror bilet a fost emis până la 27 februarie 2020 inclusiv, vor putea să iși modifice datele de călătorie în mod gratuit, o singură dată, fără plata taxei de rebooking. Pasagerii vor achita numai diferența de tarif, acolo unde este cazul.
Prevederi speciale se aplică pasagerilor care călătoresc în scop educațional și pasagerilor care fac obiectul unor restricții de călătorie emise de autoritățile italiene.
Toți pasagerii care doresc să beneficieze de această gratuitate sunt rugați să contacteze call center-ul Blue Air pentru schimbarea datelor de călătorie.
Această modificare poate fi solicitată până la cu patru ore înaintea orei de zbor inițiale și nu se va aplica în cazul neprezentării la îmbarcare. Biletele nu sunt rambursabile.
Blue Air nu a anulat niciun zbor insa in functie de evolutia situatiei va implementa masurile necesare pentru siguranța pasagerilor și a echipajelor.