Proiectul “Sistem informatic integrat pentru servicii online” a intrat pe făgaşul normal după soluţionarea contestaţiei în urma căreia a fost anulată prima licitaţie. Câştigătorul licitaţiei este consorţiul format dintr-o asociere între companiile Brinel, SDC (Software Development & Consulting) şi CP Consulting Services.„A devenit deja o obişnuinţă ca proiectele mari, realizate în premieră să aibă de trecut câteva hopuri până la momentul lansării sau implementării. Acest proiect, unic în România, este fundamentul de mâine pe care se construieşte pachetul de servicii online oferit de către Primăria Cluj-Napoca cetăţenilor”, a precizat primarul Sorin Apostu.Serviciile către cetăţeni au fost îmbunătăţite în ultimii ani, odată cu deschiderea Centrului de informare pentru Cetăţeni de pe Moţilor 5-7 şi cu utilizarea unui portal intern pentru documentaţie, însă începând de anul viitor acest portal extern numit “Sistem informatic integrat pentru servicii online” va facilita accesul clujenilor la serviciile primăriei fără deplasarea de rigoare, toate acestea într-o eră în care majoritatea tranzacţilor au loc online.În cadrul acestui proiect municipalitatea va realiza un sistem informatic integrat de tip e-administraţie, care va asigura o legătură directă între diverse departamente din cadrul Primăriei, implicate în rezolvarea cererilor şi cetăţenii care solicită diverse lucruri.În acest fel, se va realiza o infrastructură modernă care să poată face faţă cerinţelor actuale şi viitoare ale Primăriei unui oraş în continuă dezvoltare şi expansiune. Un avantaj al noului sistem va fi eliminarea timpilor morţi în activitatea Primăriei în deservirea cetăţenilor şi reducerea timpului de răspuns la problemele sesizate.Mai specific, serviciile online care vor include următoarele zone:
• Autorizatii – inregistrarea pe portal si la ghiseele primariei a autorizatiilor pentru:
• Amplasare panouri publicitare si bannere, organizare manifestatii/evenimente publice,
• Gestiune parcari
• Sesizari – inregistrarea pe portal cat si la ghiseele primariei a sesizarilor pentru:
• Sesizare masini abandonate, sesizare caini comunitari, sesizare cersetori, sesizare rampe clandestine
• Permise de liberă trecere
• Campanii de informare si masuri proactive – publicarea pe portal a unor serii de atentionari despre masuri luate de primarie care pot avea impact asupra activitatii zilnice a acestora, atentionari privind modificari legislative, de procedura, atentionari privind plata impozitelor si amenzilor
• Informare periodica prin newsletterDar ceea ce este foarte important este că sistemul va fi unul deschis, care va permite dezvoltarea pe următorii ani.Termenul de finalizare este 28 iunie 2012.Primăria municipiului Cluj-Napoca a câştigat proiect european al cărui scop este facilitarea accesului cetăţenilor la serviciilor publice oferite de către Primărie prin intermediul unui portal pus la dispoziţia acestora.
(ANRMAP ne-a anulat prima licitaţie în urma unei contestaţii, a fost refăcută documentaţia şi a fost lansată cea de a doua licitaţie la care a fost desemnat câştigător consorţiul format din cele trei companii).Valoarea totală a proiectului este de 6.678.570,36, din care contribuţia Primăriei 1.178.571,24 de lei, iar partea nerambursabilă este de 5.499.999,12 de lei.Practic, prin intermediul unui portal informatic cetăţenilor li se va oferi o alternativă la relaţiile cu publicul clasice, la ghişeu. Acest lucru va duce la o creştere a eficienţei administraţiei publice locale şi eficientizarea furnizării informaţiilor către cetăţenii şi mediul economic, prin reducerea timpului necesar elaborării documentelor standard şi furnizării documentelor către solicitanţi.
Proiect de servicii on-line la Primărie pentru cetăţeni în valoare de 6,6 milioane de lei
ULTIMELE ȘTIRI