Primăria Cluj-Napoca a dat asigurări în repetate rânduri că prioritizează deplasarea cu mijloacele de transport în comun sau cu bicicleta, în detrimentul mașinii personale. Doar că, din nefericire, costul unui abonament CTP e în creștere, iar legătura între cartiere este deficitară și nici cu infrastructura pentru biciclete nu stăm mai bine: lasă mult de dorit și nu se ridică la standardele comunității celor care circulă pe două roți.
Am analizat subiectul cu Radu Mititean, președintele Federației Bicicliștilor din România.
„La Cluj avem piste puține, iar o parte dintre cele care există sunt realizate acolo unde nu e nevoie de ele, fiind făcute să iasă la statistică, pe străzi cu sens unic la periferia orașului, unde nu e nevoie de nicio segregare între traficul auto și biciclete. În al doilea rând au mari deficiențe calitative, sunt prea înguste, sunt cu obstacole, fără spații laterale de siguranță (străzile Barițiu, Horea), nu asigură nici confort, nici siguranță.
În ritmul acesta nici în anul 2040 nu o să ajungem la o rețea coerentă de căi de comunicație favorabile bicicliștilor. Nu e vorba doar despre piste de biciclete, care e soluția cea mai scumpă, există soluții mai ușor de implementat: ar trebui să existe în zona centrală a Clujului sensuri unice pentru autovehiculele cu patru roți și să fie deschisă circulația în ambele sensuri pentru biciclete sau mopede”, a subliniat Radu Mititean.
Potivit invitatului nostru, și cu parcările pentru biciclete stăm foarte prost: „În cartiere situația este de-a dreptul tragică. Așa cum lângă fiecare bloc ai o grămadă de parcări pentru mașini, ar trebui să existe și rastele pentru biciclete. Câtă lume poate să își care pe umăr bicicleta până la etajul patru?”, s-a întrebat Radu Mititean.
Președintele Federației Bicicliștilor din România a mai atras atenția asupra pistelor de pe Regele Ferdinand sau Bdul 21 Decembrie:
„S-a pus acea nenorocită pastă verde foarte rugoasă care crește foarte mult rezistența la rulaj, n-are niciun sens, în mod normal se face foarte fină suprafața de rulaj pentru biciclete și aici ne-am trezit cu aceste paste verzi care îți îngreunează mersul, plus că acolo se strânge mizerie, sunt impermeabile la ploaie – restul s-a uscat, acolo belțile persistă ore întregi”, a declarat Radu Mititean. Alte detalii, în emisiune.