Consiliul local Cluj-Napoca va analiza în cadrul şedinţei ordinare din data de 14 noiembrie proiectul privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Urban de Călători Cluj-Napoca (RATUC) prin transformarea acesteia în societate pe acţiuni sub numele de COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ NAPOCA S.A., informează primăria. Capitalul social subscris şi vărsat de acţionarul Municipiul Cluj-Napoca, reprezentat de Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca este divizat în 159.000 acţiuni nominative, cu o valoare nominală de 1000 lei/acţiune.Patrimoniul propriu al RATUC Cluj Napoca, în valoare de 159.000.000 lei va fi preluat de „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ NAPOCA S.A.”.Acţionarul unic al societăţii este unitatea administrativ-teritorială Municipiul Cluj Napoca, reprezentată prin Consiliul Local în calitate de Adunarea Generală a Acţionarilor. Consiliul de Administraţie este compus din 7 membri care sunt numiţi prin Actul Constitutiv.Personalul RATUC Cluj-Napoca, existent la data reorganizării, va fi preluat în totalitate de către „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA S.A.” şi îşi va păstra toate drepturile şi obligaţiile stabilite prin Contractul Individual de Muncă şi Contractul Colectiv de Muncă la nivelul regiei, în vigoare la data reorganizării.Începând cu data înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA S.A:” se subrogă în drepturile şi obligaţiile RATUC Cluj Napoca.De ce SA?RATUC va putea asigura servicii publice de transport călători și pentru comunele limitrofe Clujului – Floreşti, Ciurila, Chinteni, Baciu şi Apahida, după ce consilierii județeni au aprobat în luna octombrie o hotărâre prin care au eliminat din Programul de transport public de persoane traseele către aceste comune, ceea ce înseamnă că nu vor mai fi scoase la licitație, iar RATUC va deveni o regie a zonei metropolitane.“Prin adresele nr. 16004/29.08.2013 şi 32121/303/07.10.2013 ale Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj şi adresele: nr. 16266 Comuna Floreşti, nr. 16329 Comuna Ciurila, nr.16308 Comuna Chinteni şi 16514 Comuna Apahida, membre ale asociaţiei, s-a solicitat Consiliului Judeţean Cluj eliminarea din Programul de transport public de persoane prin curse regulate trafic judeţean pe anii 2014-2019, a următoarelor trasee: 009 Cluj – Apahida, 010 Cluj – Dezmir, 018 Cluj – Apahida – Corpadea, 022 Cluj – Sălicea – Ciurila, 031 Cluj – Floreşti – Luna de Sus, 045 Cluj – Floreşti, 046 Cluj – Floreşti – Tăuţi, 047 Cluj – Floreşti – Polus, 048 Cluj – Baciu, 052 Cluj Napoca – Baciu – Mera, 053 Cluj – Baciu – Suceagu, 055 Cluj Napoca – Coruş – Sălicea Nouă, 057 Cluj Napoca – Chinteni – Măcicaşu, 058 Cluj Napoca – Chinteni – Feiurdeni, 059 Cluj Napoca – Chinteni – Deuş, 060 Cluj Napoca – Chinteni, 071 Cluj Napoca – Floreşti –Cetatea Fetii, 073 Cluj – Popeşti, 080 Cluj Napoca – Săvădisla – Filea de Jos, pentru a fi incluse în programul de transport public local al asociaţiei”, se arată în proiectul de hotărâre aprobat de consilierii județeni.GVP, Ovid Trans, Fany, Favorit Trans şi MV Trans, firme care care asigură servicii de transport persoane au depus la Prefectura Cluj o sesizare referitoare la Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj care elimină de la licitaţiile care încep pe 23 octombrie traseele de transport persoane din Zona Metropolitană.
RATUC se transformă în Societate pe Acțiuni – CUM SE VA NUMI
ULTIMELE ȘTIRI