La Cluj, bicicleta se află într-o luptă inegală cu maşina pentru infrastructură. Comozi sau prea grăbiţi, mulţi clujeni preferă să se deplaseze în oraş cu autoturismul, iar ambuteiajele se produc aproape permanent pe anumite artere de circulaţie. Mii de şoferi au în fiecare zi ambiţia de a parca în faţa instituţiilor unde au de rezolvat anumite probleme sau în faţa cafenelei.Din acest motiv, dar şi pentru că numărul maşinilor a crescut în mod accelerat în ultimii 4-5 ani, în anumite zone aproape că nu mai există ore de vârf în trafic, blocajele fiind aproape permanente, în ciuda faptului că avem trei centuri care au scos o parte a traficului din oraş: Autostrada Transilvania, Centura Vâlcele-Apahida şi Centura Bulevardul Muncii-Apahida.Pentru evitarea blocajelor, staţionarea şi parcarea în centru ar trebui poate restricţionate sever, cum au cerut, de altfel, mai mulţi arhitecţi clujeni. Soluţia acestor arhitecţi ar fi construirea unor noi parkinguri în apropierea centrului, de unde proprietarii să se deplaseze pe jos.”Centura Vâlcele-Apahida încă nu funcţionează şi efectele ei nu sunt complete. A fost deschisă mai devreme, iar Primăria făcuse programarea ţinând cont de deschiderea din 1 noiembrie. Semnalizarea rutieră de pe care se va scoate traficul greu nu a fost încă finalizată. Se văd efectele, dar înca nu sunt complete”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.Bicicliştii clujeni strâng semnături pentru noi pistePreşedintele Clubului de Cicloturism “Napoca” (CCN), Radu Mititeanu, a lansat un nou apel public către autorităţile locale clujene pe tema asigurării de facilităţi pentru biciclete.
“Apelul are rolul unei scrisori deschise si este lansat cu ocazia celei de-a 50-a editii a Marului Biciclistilor Clujeni (seria lunara inceputa in septembrie 2007), fiind expresia nemulţumirii noastre faţă de modul cum Primaria trateaza problema mobilitatii urbane durabile in general si cea a circulatiei cu bicicleta in oras in special”, susţine Mititeanu.CCN a lansat cu această ocazie şi o acţiune de strângere de semnături, atat in mod clasic, prin tabele pe suport de hartie, cat si online. Sunt invitaţi să semneze pentru cauza CCN toţi clujenii care îşi doresc un oraş mai puţin poluat şi aglomerat.În textul apelului se arată că oraşul ar trebui să aibă “un sistem modern de mobilitate urbana axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica”.CCN este nemulţumit de faptul că Primăria clujeana a realizat la capitolul infrastructură pentru biciclişti prea puţin din ce a promis. În plus, reprezentanţii asociaţiei spun că ceea ce s-a realizat nu corespunde normelor şi dă ca exemplu “aşa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele strazii Horea si Caii Dorobantilor, ingustarea in 2010 a pistei de pe str. Universitatii si in 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiintarea pistei de pe al. Stadion si str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite”.CCN cere realizarea unei reţele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras (respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.).În acelaşi timp, asoiciaţia ar dori să nu se ia din puţinul spaţiu ce a mai rămas pietonilor sau din spaţiile verzi, ci din cele folosite acum de maşini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.CCN cere şi realizarea de rastele şi alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si al zonei unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema).CCN mai doreşte deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la alte restrictii de circulatie sau stationare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul in comun sau aleile si strazile pietonale.Nu în ultimul rând, asociaţia condusă de Radu Mititeanu mai cere descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.Proiectul european va deschide pofta clujenilor pentru mersul pe bicicletaAlternativa la maşină ar putea fi şi mijloacele de transport în comun sau bicicleta. Primăria a semnat deja contractul pentru un proiect pe fonduri europene, în cadrul căruia vor fi achiziţionate peste 500 de biciclete şi vor fi înfiinţate 50 de staţii de închiriere. În plus, proiectul prevede şi amenajarea a 14,5 kilometri de piste, pe lângă cei 19,8 kilometri deja existenţi. Valoarea proiectului este de peste patru milioane de euro.”Toate cifrele si elementele din proiect sunt bazate pe chestiuni concrete. Proiectul a fost verificat de cei de la Comisia Europeană şi a fost aprobat spre finanţare, prin urmare nu văd în ce măsură ce conţine acel proiect ar putea să fie neconform cu reglementările europene în vigoare şi cu nevoile de mobilitate”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.Reprezentanţii municipalităţii recunosc că nu au încă soluţii pentru utilizatorii de maşini, traficul în oraş fiind supraaglomerat, dar se aşteaptă ca implementarea proiectului european care va oferi biciclete spre închiriere să trezească apetitul clujenilor spre acest mijloc de transport.”Am participat la întâlniri cu reprezentanţii Clubului de Cicloturism Napoca şi solicitarea lor de bază este să se blocheze o bandă de circulaţie peste tot în oraş, care să fie alocată bicicliştilor. Acest lucru nu se poate face astăzi, pentru că nu sunt suficienţi utilizatori de bicicletă în Cluj şi nici nu avem soluţii pentru utilizatorii de maşină. Suntem de acord că e un cerc vicios, dar suntem convinşi că acest proiect european o să crească apetitul clujenilor pentru mersul pe bicicletă”, a mai adăugat Oana Buzatu.Primăria are în vedere şi închiderea a două laturi din Piaţa Unirii şi transformarea acesteia în pietonal, însă din cauza traficului acest lucru nu se poate realiza încă. „Avem un trafic şi o configuraţie de străzi cu care trebuie să ne descurcăm astăzi”, a încheiat purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.