Studiile desfăşurate de o echipă mixtă de cercetători de la Microsoft şi Purdue University au concluzionat că până la 75% din energia consumată pentru rularea unei aplicaţii este folosită la afişarea de mesaje publicitare, eclipsând total funcţia principală a aplicaţiei, scrie go4it.roEvaluarea făcută cu ajutorul unui utilitar numit EProf, separă şi analizează fiecare funcţie a unei aplicaţii, realizând un grafic detaliat al consumului de energie. Până la 70% din energia consumată este folosită pentru încărcarea pe serverele companiilor de publicitate a profilului şi locaţia utilizatorului, urmată de download-ul şi afişarea de bannere promoţionale. În timp ce încărcarea profilului de utilizator este realizată doar odată, la pornirea aplicaţiei, mesajele promoţionale sunt descărcate la fiecare încărcare a unui nou nivel de joc, solicitând deopotrivă conexiunea la internet şi procesorul grafic pentru afişarea bannerelor pe ecran.Folosirea serviciilor de localizare în aplicaţii este un alt factor important ce afectează autonomia bateriei, contorizând în unele cazuri până la 15% din energia totală consumată.
Reclamele consumă bateria Androidului
ULTIMELE ȘTIRI