• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • REZERVOARELE suplimentare de combustibil ale unui MIG de la CÂMPIA TURZII s-au desprins în ZBOR

REZERVOARELE suplimentare de combustibil ale unui MIG de la CÂMPIA TURZII s-au desprins în ZBOR

Publicat: 21 octombrie, 2014 20:47
Actualizat: 23 martie, 2022 05:34

Incident aviatic șocant: REZERVOARELE suplimentare de combustibil ale unui MIG-21 Lancer de la CÂMPIA TURZII s-au desprins în ZBOR, fără a se înregistra victime, informează Ministerul Apărării Naționale (MApN).

 

„Marţi, 21 octombrie, în jurul orei 16.00, pe timpul executării unui zbor de antrenament, rezervoarele suplimentare de combustibil ale unei aeronave MiG-21 LanceR (Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii) s-au desprins de avion, într-o zonă nepopulată. 

O comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene cercetează cauza producerii incidentului de zbor”, se arată într-un comunicat de presă al MApN.

MIG-21 Lancer

Potrivit roaf.ro, MIG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, find echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. Astfel s-a deschis drumul versiunilor ulterioare, primul fiind MiG-21PF, lansat în producţie în anul 1960, cu un motor îmbunătăţit R-11F şi un dispozitiv de admisie a aerului în motor mărit, pentru a permite instalarea radarului de interceptare R-1L. Au urmat MiG-21PFS şi MiG-21PFM, care includea toate îmbunătăţirile versiunilor precedente. 

Variantele ulterioare au vizat mărirea tracţiunii motorului, îmbunătăţirea armamentului şi extinderea razei de acţiune, cele mai cunoscute variante fiind MiG-21 MF şi MiG-21 Bis.

Forţele Aeriene Române au iniţiat în anul 1992 un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne. În prezent sunt în serviciu doar avioane modernizate MiG-21 Lancer A (pentru misiuni aer-sol), Lancer B (versiune de instruire) şi Lancer C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

Avionul este echipat cu un scaun de catapultare KM-1M, ce asigură salvarea echipajului la înălţime 0 şi o viteză minimă de 130 km/h.

Date tehnice

Instalaţia de forţă: un motor cu reacţie Tumanskii R-13-300, cu o forţă de tracţiune de 68 kN sau Tumanskii R-11F2S-300, cu o forţă de tracţiune de 63 kN.

Dimensiuni:

– Lungimea: 14,5m;

– Înălţimea: 4,1m;

– Anvergura: 7,15m.

Greutatea:

– Greutatea gol: 5750 kg;

– Greutatea maximă la decolare: 10400kg.

Armament:

– un tun cu două ţevi GŞ-23L, calibru 23mm;

– 1000 kg de acroşaje exterioare, ce pot include rachete aer-aer (R-3S, R-13M, R-60M, R-73, Python 3, Magic 2), rachete aer-sol S-24, blocuri de proiectile reactive, bombe clasice şi inteligente, rezervoare suplimentare, containere de iluminare laser, de cercetare foto sau de bruiaj radioelectronic, transportate pe 5 puncte de acroşare.

Echipaj: 1 (2 pentru MiG-21 Lancer B).

Sarcina utilă: 200kg.

Performanţe:

– Viteza maximă la înălţimea de 10000m: 2175km/h (Mach 2,1);

– Viteza maximă la nivelul mării: 1300km/h (Mach 1,1);

– Plafonul static: 18000 m

– Distanţa maximă de zbor: 1500 km

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta
26 noiembrie, 2024
Chirurgul Patriciu Achimaș îi îndeamnă pe români să o voteze pe Elena Lasconi în turul doi
19 noiembrie, 2024
Deputatul Achimaș-Cadariu votează candidați cu pregătirea făcută „la o școală cât de cât acceptabilă, nu pe genunchi și nu pe înserat”

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA a fost ales Președinte al Consiliului Economic și Social. ...

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA, ales președinte al Consiliului Economic și Social

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și WIZZ AIR au anunțat o nouă rută internațională din ...

Aeroportul Internațional Cluj anunță o rută nouă spre Castellón din vara lui 2025

În viața cotidiană, situațiile financiare neprevăzute pot apărea când te aștepți mai puțin. Îți faci ...

Cum să folosești eficient IFN-ul ca rezervă de bani până la următorul salariu

Dan Sicobean, consultant fonduri guvernamentale & europene și membru al Asociației Patronilor și Meseriașilor Cluj ...

Dan Sicobean, consultant fonduri: La ce să te aștepți dacă vrei să-ți finanțezi afacerea în 2025

Dan Mureșan, vicepreședintele IMM România, a avut o reacție dură la Ordonanța trenuleț, scoasă din ...

Dan Mureșan, vicepreședinte IMM România, reacție dură la Ordonanța trenuleț: Greva fiscală ar fi justificată
Success message!
Warning message!
Error message!