Incident aviatic șocant: REZERVOARELE suplimentare de combustibil ale unui MIG-21 Lancer de la CÂMPIA TURZII s-au desprins în ZBOR, fără a se înregistra victime, informează Ministerul Apărării Naționale (MApN).
„Marţi, 21 octombrie, în jurul orei 16.00, pe timpul executării unui zbor de antrenament, rezervoarele suplimentare de combustibil ale unei aeronave MiG-21 LanceR (Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii) s-au desprins de avion, într-o zonă nepopulată.
O comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene cercetează cauza producerii incidentului de zbor”, se arată într-un comunicat de presă al MApN.
MIG-21 Lancer
Potrivit roaf.ro, MIG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, find echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. Astfel s-a deschis drumul versiunilor ulterioare, primul fiind MiG-21PF, lansat în producţie în anul 1960, cu un motor îmbunătăţit R-11F şi un dispozitiv de admisie a aerului în motor mărit, pentru a permite instalarea radarului de interceptare R-1L. Au urmat MiG-21PFS şi MiG-21PFM, care includea toate îmbunătăţirile versiunilor precedente.
Variantele ulterioare au vizat mărirea tracţiunii motorului, îmbunătăţirea armamentului şi extinderea razei de acţiune, cele mai cunoscute variante fiind MiG-21 MF şi MiG-21 Bis.
Forţele Aeriene Române au iniţiat în anul 1992 un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne. În prezent sunt în serviciu doar avioane modernizate MiG-21 Lancer A (pentru misiuni aer-sol), Lancer B (versiune de instruire) şi Lancer C (optimizate pentru misiuni aer-aer).
Avionul este echipat cu un scaun de catapultare KM-1M, ce asigură salvarea echipajului la înălţime 0 şi o viteză minimă de 130 km/h.
Date tehnice
Instalaţia de forţă: un motor cu reacţie Tumanskii R-13-300, cu o forţă de tracţiune de 68 kN sau Tumanskii R-11F2S-300, cu o forţă de tracţiune de 63 kN.
Dimensiuni:
– Lungimea: 14,5m;
– Înălţimea: 4,1m;
– Anvergura: 7,15m.
Greutatea:
– Greutatea gol: 5750 kg;
– Greutatea maximă la decolare: 10400kg.
Armament:
– un tun cu două ţevi GŞ-23L, calibru 23mm;
– 1000 kg de acroşaje exterioare, ce pot include rachete aer-aer (R-3S, R-13M, R-60M, R-73, Python 3, Magic 2), rachete aer-sol S-24, blocuri de proiectile reactive, bombe clasice şi inteligente, rezervoare suplimentare, containere de iluminare laser, de cercetare foto sau de bruiaj radioelectronic, transportate pe 5 puncte de acroşare.
Echipaj: 1 (2 pentru MiG-21 Lancer B).
Sarcina utilă: 200kg.
Performanţe:
– Viteza maximă la înălţimea de 10000m: 2175km/h (Mach 2,1);
– Viteza maximă la nivelul mării: 1300km/h (Mach 1,1);
– Plafonul static: 18000 m
– Distanţa maximă de zbor: 1500 km