• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Românii aleg produsele mai scumpe, dar reduc volumele achiziționate

Românii aleg produsele mai scumpe, dar reduc volumele achiziționate

Publicat: 23 mai, 2017 07:59
Actualizat: 23 martie, 2022 05:11

Românii continuă să vadă partea plină a paharului. Barometrul GfK Consumer Confidence arată că încrederea românilor în viitor atinge în primul trimestru al acestui an cele mai înalte cote de la începutul crizei. Măsurile economice demarate anul trecut au continuat și în primul trimestru din 2017: pensiile au crescut cu 5%, iar impozitul pe venit a fost eliminat pentru pensiile de sub 2.000 lei, venitul minim a crescut cu 200 lei, iar TVA a scăzut de la 20% la 19%.

În primul trimestru al anului, piața bunurilor de larg consum a crescut cu 1,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ritmul de creștere pare să încetinească, odată cu ultimul trimestru din 2016. Inflația se instalează (+1,5% pentru produsele alimentare), în timp ce populația continuă să prefere produsele mai scumpe (uptrade). Volumele însă au scăzut, pentru prima oară din 2015, cu 2,5%.

Evoluții pe categorii

Dintre categoriile mari de bunuri de larg consum, produsele alimentare proaspete rămân constante în valoare. La fel, și produsele de îngrijire personală. Cele care înregistrează creșteri sunt produsele alimentare ambalate (+3%), urmate de băuturi cu 2%. Campioane sunt produsele pentru îngrijirea locuinței, care au crescut cu 7% în valoare, semn că românii acordă mai mare atenție confortului de acasă.

Specialitățile de brânză, deserturile din lapte, batoanele de cereale, fructele uscate, cidrul, produsele de patiserie și pizza congelate au continuat să se dezvolte și să câștige tot mai multe gospodării din România. Categoriile de „răsfăț”, cum ar fi înghețata, biscuiții dulci și sărați, gustările și pralinele, au crescut și ele, în principal prin intensificarea consumului. 

În același timp, alimentele de bază, precum făina, zahărul, orezul, uleiul pentru gătit sau margarina au continuat tendința de scădere.

Comerțul modern încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai mare creștere a cotei de piață în valoare, primele două câștigând prin coșuri mai mari, în timp ce magazinele moderne de proximitate recrutează mai mulți cumpărători. Hypermarket-urile sunt afectate de scăderea traficului și au pierdut aproape un punct în valoare.

Mărcile private au atins aproape aceeași cotă de piață ca în trimestrul întâi al anului anterior (~15%). Vânzările la promoție au scăzut cu 0,7 puncte procentuale în primul trimestru din 2017 față de aceiași perioadă a anului trecut.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 mai, 2024
Chirurgul Achimaș-Cadariu cere campanie de informare pe tema vaccinării anti HPV: Suntem primii în UE la numărul cancerelor de col uterin
18 mai, 2024
Vasile Dâncu vrea să plece administrația Boc: Clujenii nu se mai mulțumesc cu promisiuni
13 mai, 2024
Impozitul uriaș pe care îl ai de plătit dacă te prinde ANAF cu venituri pe care nu le poți justifica
11 mai, 2024
PODCAST: Cătălin Priscorniță și Albert Deak, piloți de raliu și filantropi în Africa
11 mai, 2024
Viorel Băltărețu, candidat la Primăria Cluj-Napoca: Avem nevoie mai întâi de centura metropolitană, nu de metrou

L-am întrebat în cadrul emisiunii Punctul Critic pe fostul ministru al Apărării, senatorul Vasile Dâncu, ...

Fostul ministru al Apărării Vasile Dâncu: Despre armata obligatorie și riscul ca România să fie atacată de Rusia

Chirurgul Patriciu Achimaș-Cadariu cere lansarea de urgență a unei campanii de informare despre importanța vaccinării ...

Chirurgul Achimaș-Cadariu cere campanie de informare pe tema vaccinării anti HPV: Suntem primii în UE la numărul cancerelor de col uterin

Senatorul PSD Vasile Dâncu, care este candidat la alegerile europarlamentare, a declarat în emisiunea Punctul ...

Vasile Dâncu: Urmează cele mai importante alegeri din istoria Europei, în plin proces de schimbare a configurației geostrategice a lumii

Senatorul PSD Vasile Dâncu, care este candidat la alegerile europarlamentare, a declarat în emisiunea Punctul ...

Vasile Dâncu vrea să plece administrația Boc: Clujenii nu se mai mulțumesc cu promisiuni

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunţat că Guvernul intenționează să majoreze poate chiar din iulie salariul ...

Salariul minim, o nouă majorare din iulie? Ce spune Augustin Feneșan, prim vicepreședintele Consiliului Național al IMM-urilor

Află din acest articol impozitul uriaș pe care îl ai de plătit dacă te prinde ...

Impozitul uriaș pe care îl ai de plătit dacă te prinde ANAF cu venituri pe care nu le poți justifica

Fondatorul Blitz, Catalin Priscornita, și bunul său prieten Albert Deak au acceptat invitația la podcastul ...

PODCAST: Cătălin Priscorniță și Albert Deak, piloți de raliu și filantropi în Africa

Viorel Băltărețu, candidat la Primăria Cluj-Napoca, a afirmat în emisiunea Punctul Critic că orașul are ...

Viorel Băltărețu, candidat la Primăria Cluj-Napoca: Avem nevoie mai întâi de centura metropolitană, nu de metrou
Success message!
Warning message!
Error message!