• Acasă
  • /
  • Lifestyle
  • /
  • Sándor și Ildikó vor și ei pe sticlele de Coca-Cola

Sándor și Ildikó vor și ei pe sticlele de Coca-Cola

Publicat: 29 mai, 2013 10:03

Actualizat: 23 martie, 2022 06:20

Campania lansată în luna mai de Coca Cola HBC Romania de a alătura denumirii mărcii un prenume autohton se bucură deja de un real succes, ungurii din Ardeal cerând ca și prenumele maghiare să fie luate în considerare  în această campanie a distribuitorului Coca Cola.Aceste sticle inscripționate cu nume variate sunt, conform primelor informații, foarte populare printre consumatori.Mișcarea ”Igen, tessék! – Da, poftiți!” crede că, dacă Coca-Cola ar ține cont de răspândirea limbilor şi numelor de botez din Ardeal, și-ar mări enorm eficacitatea campaniei. Dacă ardelenii ar avea posibilitatea să cumpere şi sticle cu alte nume pe ele decât cele românești, firma ar atinge un nou grup-țintă important pentru acțiunea ei.După metodologia internațională a Coca-Cola, prenumele sunt alese după statisticile de botez actuale, pentru ca băutura să-și găsească cât mai mulţi cumpărători. Este evident că în comunitatea maghiară găsim prenume diferite de cele româneşti, purtate de mii și mii de persoane în tot Ardealul. Astfel, János, István, Ildikó, Enikő, András, Sándor și Éva, ca să nu îi menţionăm pe toţi, zeci și zeci de mii de oameni rămân cu gura căscată atunci când îşi caută numele pe rafturi. O experienţă cel puţin neplăcută, dacă nu jignitore, pentru ei. Dar și mai neplăcută pentru firma Coca-Cola. Bănuim că acești maghiari nu vor avea satisfacţie cumpărând o sticlă inscripționată “Viorica”, “Constantin” sau “Ionel”, arată prezidiul mișcării Igen, tessék! – Da, poftiți!Este și mai ciudată practica firmei Coca-Cola în acele localități din Partium (Crișana și Maramureș) și din județele din Ținutul Secuiesc, unde maghiarii alcătuiesc majoritatea populației. După experiența mișcării Igen, tessék! – Da, poftiți!, nici în magazinele situate în acele zone nu se găsesc băuturi cu prenume maghiare. Este o practică neobișnuită și bizară să foloseşti numai prenume românești în orașe ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfântu Gheorghe sau Salonta. Este foarte greu de crezut că statisticile de vânzare a băuturii vor fi măcar apropiate de succesele înregistrate în zonele românești, după această campanie.Mișcarea ”Igen, tessék! – Da, poftiți!” nu numai că sugerează firmei Coca-Cola să fie atentă la sentimentele consumatorilor maghiari – o cincime dintre ardeleni -, dar ideea noastră are și scopul să vă atragă atenția asupra intereselor companiei. Abordarea Coca-Cola ne surprinde enorm, întrucât firma este cunoscută drept pionierul metodelor de marketing, un lider al practicilor inedite în acest domeniu. Interesele financiare presupun ca aceste idei să fie puse în practică într-un mod cât mai eficace, cu utilizarea atentă a tuturor realităţilor locale și a statisticilor regionale.Suntem convinşi că, pentru Coca-Cola, banii nu au etnie. De aceea, le oferim cu prietenie şi gratuit serviciile noastre, dacă au nevoie de o colecție a celor mai populare prenume din comunitatea maghiară.Mișcarea ”Igen, tessék! –Da, poftiți!” este suporterul entuziast al marketingului sensibil la diferențele culturale. Propunem vânzătorilor să folosească limbile comunităților de cumpărători, pentru a-şi creşte, prin bilingvism, şansele de profit.Coca Cola HBC Romania este distribuitorul și coordonatorul activității de marketing al faimoasei băuturi răcoritoare. Campania se bazează pe succesul abordărilor similare la nivel internațional, cu prenume autohtone alăturate denumirii mărcii.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
5 februarie, 2025
Tendințe în accesorii: Statement sau discret? Ce se poartă în acest sezon
5 decembrie, 2024
Trei decenii cu Rialda la Cluj
10 octombrie, 2024
Soluția ideală pentru confort în casa ta. Ce trebuie să știi despre eficiența unui calorifer electric
10 octombrie, 2024
TOP 7 aspecte pe care nu trebuie să le omiți atunci când vrei să cumperi o centrală termică
25 septembrie, 2024
Cum să obții cea mai bună variantă a preparatelor culinare

Investiții Imobiliare 2025. CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, face radiografia pieței imobiliare 2025 într-un podcast găzduit ...

Investiții imobiliare 2025 – CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, îți spune cu cât mai cresc prețurile la Cluj

Accesoriile sunt detalii esențiale care pot transforma orice ținută, oferindu-ți ocazia să îți exprimi personalitatea ...

Tendințe în accesorii: Statement sau discret? Ce se poartă în acest sezon

Augustin Fenesan de la IMM România analizează creșterea PIB-ului României pe cap de locuitor, evidențiind ...

PIB-ul pe cap de locuitor, umflat artificial în România: nu trăiesc atât de bine românii

Prim vicepreședintele IMM România, Augustin Feneșan, a vorbit în emisiunea Antreprenoriada despre intenția noului ministru ...

Augustin Feneșan de la IMM România, analiza momentului despre limitarea plăților cash

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA a fost ales Președinte al Consiliului Economic și Social. ...

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA, ales președinte al Consiliului Economic și Social

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan
Success message!
Warning message!
Error message!