Campania lansată în luna mai de Coca Cola HBC Romania de a alătura denumirii mărcii un prenume autohton se bucură deja de un real succes, ungurii din Ardeal cerând ca și prenumele maghiare să fie luate în considerare în această campanie a distribuitorului Coca Cola.Aceste sticle inscripționate cu nume variate sunt, conform primelor informații, foarte populare printre consumatori.Mișcarea ”Igen, tessék! – Da, poftiți!” crede că, dacă Coca-Cola ar ține cont de răspândirea limbilor şi numelor de botez din Ardeal, și-ar mări enorm eficacitatea campaniei. Dacă ardelenii ar avea posibilitatea să cumpere şi sticle cu alte nume pe ele decât cele românești, firma ar atinge un nou grup-țintă important pentru acțiunea ei.După metodologia internațională a Coca-Cola, prenumele sunt alese după statisticile de botez actuale, pentru ca băutura să-și găsească cât mai mulţi cumpărători. Este evident că în comunitatea maghiară găsim prenume diferite de cele româneşti, purtate de mii și mii de persoane în tot Ardealul. Astfel, János, István, Ildikó, Enikő, András, Sándor și Éva, ca să nu îi menţionăm pe toţi, zeci și zeci de mii de oameni rămân cu gura căscată atunci când îşi caută numele pe rafturi. O experienţă cel puţin neplăcută, dacă nu jignitore, pentru ei. Dar și mai neplăcută pentru firma Coca-Cola. Bănuim că acești maghiari nu vor avea satisfacţie cumpărând o sticlă inscripționată “Viorica”, “Constantin” sau “Ionel”, arată prezidiul mișcării Igen, tessék! – Da, poftiți!Este și mai ciudată practica firmei Coca-Cola în acele localități din Partium (Crișana și Maramureș) și din județele din Ținutul Secuiesc, unde maghiarii alcătuiesc majoritatea populației. După experiența mișcării Igen, tessék! – Da, poftiți!, nici în magazinele situate în acele zone nu se găsesc băuturi cu prenume maghiare. Este o practică neobișnuită și bizară să foloseşti numai prenume românești în orașe ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfântu Gheorghe sau Salonta. Este foarte greu de crezut că statisticile de vânzare a băuturii vor fi măcar apropiate de succesele înregistrate în zonele românești, după această campanie.Mișcarea ”Igen, tessék! – Da, poftiți!” nu numai că sugerează firmei Coca-Cola să fie atentă la sentimentele consumatorilor maghiari – o cincime dintre ardeleni -, dar ideea noastră are și scopul să vă atragă atenția asupra intereselor companiei. Abordarea Coca-Cola ne surprinde enorm, întrucât firma este cunoscută drept pionierul metodelor de marketing, un lider al practicilor inedite în acest domeniu. Interesele financiare presupun ca aceste idei să fie puse în practică într-un mod cât mai eficace, cu utilizarea atentă a tuturor realităţilor locale și a statisticilor regionale.Suntem convinşi că, pentru Coca-Cola, banii nu au etnie. De aceea, le oferim cu prietenie şi gratuit serviciile noastre, dacă au nevoie de o colecție a celor mai populare prenume din comunitatea maghiară.Mișcarea ”Igen, tessék! –Da, poftiți!” este suporterul entuziast al marketingului sensibil la diferențele culturale. Propunem vânzătorilor să folosească limbile comunităților de cumpărători, pentru a-şi creşte, prin bilingvism, şansele de profit.Coca Cola HBC Romania este distribuitorul și coordonatorul activității de marketing al faimoasei băuturi răcoritoare. Campania se bazează pe succesul abordărilor similare la nivel internațional, cu prenume autohtone alăturate denumirii mărcii.
Sándor și Ildikó vor și ei pe sticlele de Coca-Cola
ULTIMELE ȘTIRI