Probabil că știi deja diferența dintre scalarea unei afaceri și creșterea acesteia. Dacă pentru creștere ai nevoie să amplifici și resursele care intră în derularea activității, în cazul scalării, resursele rămân aproape aceleași sau este necesară o creștere foarte lentă a lor. Prin urmare, scalarea poate fi următorul pas de care are nevoie businessul tău, însă trebuie să ții cont de mai mulți factori atunci când te pregătești pentru o astfel de etapă.

Care sunt provocările de care te poți lovi în scalarea afaceri tale
Momentul scalării
Este esențial să nu iei această decizie bazată pe un capriciu sau de un impuls, ci să faci o planificare de business prin care să îți faci o idee despre ce se va întampla cu afacerea ta în următorii 2-5 ani. Va trebui să ai în vedere mai mulți factori, precum gradul de retenție și loialitatea clienților pe care îi deții, rata de conversie, profitul, pierderile și în ce procent îți îndeplinești obiectivele de business. Dacă o afacere este scalată prea devreme, există riscul pierderii controlului atât asupra sistemelor interne, cât și a aspectelor din exterior.
Problema spațiului de producție și de stocare
Dacă ai identificat o creștere rapidă în vânzarea produselor tale, iar planul de business îți demonstrează că e momentul să scalezi, atunci este posibil să te lovești de următoarea problema, aceea a depozitării.
Din fericire, nu trebuie să ridici construcții clasice pentru a putea deține un spațiu de stocare, ci poți apela la soluții alternative. Află mai multe despre halele metalice aici, realizate de Lindab.ro, companie care oferă consultanță și oferte personalizate pentru nevoile fiecărei companii în parte.
Raportul cerere-ofertă
Este posibil ca afacerea ta să meargă bine la momentul actual pentru că ai găsit acel segment de public ale cărui nevoi le satisface produsul tău. Cu toate acestea, nu înseamnă că scalarea este o idee bună.
Pentru a descoperi acest lucru, trebuie să verifici dacă există suficientă cerere pe piață pe care să o poți acoperi cu oferta ta. În caz contrar, vei rămâne cu produse nevândute.
Promovarea eficientă
Poate că până acum ai reușit să ajungi la un număr satisfăcător de clienți fie prin recomandări, fie prin marketing pe social media. Odată cu scalarea afacerii trebuie să iei în considerare că vei dori ca mesajul tău să ajungă la un public mult mai mare, care să cumpere ceea ce ai de oferit.
Prin urmare, este cazul să faci un audit asupra modului în care promovezi afacerea și să updatezi care sunt canalele de comunicare potrivite. Este posibil să ai nevoie și de publicitate digitală plătită, de reclame televizate sau altele.
Adaptare la noile provocări
Chiar dacă este vorba despre scalare și nu despre creștere, tot vei fi nevoit să adaptezi businessul la noua abordare. Prin urmare, va trebui să modifici anumite procese și operații și să fii atent la următoarele aspecte: planificare, alocarea resurselor, disponibilitatea către schimbare și așa mai departe.
Așadar, nu trebuie să tratezi scalarea afacerii tale cu teamă, ci trebuie să evaluezi cu ochi critic contextul și să aplici modificările necesare!
Sursa foto: Unsplash.com