După ce a bifat titlul Capitală Culturală Europeană în 2007, Sibiul va fi Regiune Gastronomică Europeană în 2019 alături de Regiunea Egeea de Sud din Grecia și va beneficia de un buget de aproape nouă milioane de euro. Este frustrant pentru municipiul Cluj-Napoca, deoarece recent a pierdut titlul Capitală Culturală Europeană 2021 în favoarea Timișoarei.
Anunțul că Sibiul va fi Regiune Gastronomică Europeană în 2019 a fost făcut joi de către juriul Institutului internațional pentru gastronomie, cultură, arte şi turism (IGCAT).
Președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, s-a arătat încântată de titlul obținut de Sibiu și este foarte încrezătoare în avantajele pe care orașul nostru le va avea.
”Pentru Sibiu este o oportunitate deosebită. Dacă stăm și analizăm la rece, acest titlu poate duce la dezvoltare economică, la dezvoltarea turismului, a unei agriculturi prietenoase cu mediul. Acest proiect poate duce la o mâncare sănătoasă pe mesele noastre. Investind bani putem extinde ceea ce avem și alții au pierdut. Nu în ultimul rând putem face Sibiul și mai cunoscut în lume, iar produsele noastre pot deveni cunoscute în Europa”, a declarat Cîmpean, citată de turnulsfatului.ro.
Aceeași sursă arată că bugetul estimat al proiectului este de 8.659.220 de euro. Urmează înființată o asociație care să coordoneze acest proiect, asociație în care să devină membri toți factorii interesați, de la autorități la operatori economici privați. Membrii acestei asociații vor asigura finanțarea funcționării, estimată la un necesar de aproximativ 200.000 de euro.
CJ Sibiu și municipiile Sibiu și Mediaș ar urma să aloce 4,47 de milioane de euro pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor inițiate de cetățenii din zonă în cadrul proiectului SRGE 2019. Alte 3,2 milioane de euro au fost bugetate ca reprezentând finanțări alocate de entități publice și private pentru alte evenimente organizate sub umbrela SRGE 2019, iar aproape 500.000 de euro urmează a fi alocate unor programe de cooperare cu alte regiuni ale Europei. În fine, 200.000 de euro ar urma cheltuite pentru marketing și comunicare.