Dacă pista Aeroportului Cluj-Napoca va avea la final 3.500 de metri, cum prevede proiectul, nu doar se va apropia de Centura Apahida, ci sistemul de balizaj se va intersecta cu acest drum, ne-a declarat directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, Eugen Cecan. Pista se termina apropierea giratoriului unde se intersectează Centura Bulevardul Muncii Apahida cu Centura Vâlcele Apahida.Reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la Cluj spune că a ajuns la această concluzie studiind planurile companiei Iftana, cea care a proiectat pista Aeroportului. Ar mai fi nevoie de încă câteva sute de metri dincolo de centură pentru ca pista să aibă și acel perimetru pentru sistemul de balizaj.Eugen Cecan subliniază că cei de la Consiliul Județean au avizat în anul 2009, la cerea CNADR, traseul Centurii Apahida, pentru că atunci se știa că pista va avea doar 2.100 de metri. Drept urmare, pista nu urma să fie afectată de centură.După inaugurarea centurii în anul 2009, la Consiliul Județean a intervenit o schimbare de plan, spune Eugen Cecan. El susține că în anul 2010 autoritățile s-au gândit să realizeze o pistă de 3.500 de metri, nu de 2.100. Culmea, și CNADNR a avizat proiectul pistei de 3.500 de metri, fără să sesizeze că lucrările intră în conflict.Eugen Cecan crede că cea mai ieftină soluție pentru repararea acestei erori este realizarea unui pasaj auto de aproximativ 700 de metri. Alternativele nu sunt prea roz – semafor pentru mașini când aterizează –decolează avioanele de mari dimensiuni sau o centură de 3 km, pentru ca traficul auto să fie mutat din zona pistei.Șeful DRDP Cluj spune că în această săptămână specialialiștii instituțiilor implicate în aceste proiecte vor decide împreună ce soluții vor adopta pentru ca proiectul pistei să nu fie afectat.Citește și Fostul preşedinte al CJ, Alin Tişe, dă replica: ”Construirea pistei nu e afectată de construirea centurii”
Sistemul de balizaj al pistei de 3.500 SE INTERSECTEAZĂ cu Centura Apahida
ULTIMELE ȘTIRI