Contractul dintre statul român și compania Bechtel, cea care a realizat abia 52 de km din cei 415 câți ar trebui să aibă până la final Autostrada Transilvania, NU a fost reziliat LUNI, așa cum promitea ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, Dan Șova. Astfel, ministrul s-a pus singur într-o ipostază ușor ridicolă.Pe Autostrada Transilvania se circulă din 2010, pe o porțiune de 52 de km, între Câmpia Turzii și Gilău, iar lucrurile înaintează se pare greu pe tronsonul de 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcău și Borș.În 2011, când la șefia Ministerului Transporturilor a fost Anca Boagiu (PDL), Bechtel a renunțat la construcția a 6 tronsoane de autostradă, însă acest lucru nu a însemnat că statul român a găsit un alt constructor pentru acestea sau că i-a fost stârnit apetitul de a investi în acest proiect important pentru Transilvania.Bechtel ar urma să încaseze aproximativ 7 milioane de euro pe kilometru pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, potrivit înțelegerii din 2011.După 9 ani de la începerea lucrărilor, autostrada a înghițit aproape 1,5 miliarde de euro, pentru lucrări pe 86 de km, din care sunt utilizabili abia 52. Asta în condițiile în care suma întregului proiect este de 2,2 miliarde de euro.E de înțeles de ce se dorește Guvernul Ponta rezilierea contractului, însă americanii de la Bechtel nu sunt ușor de înlăturat din proiect, având de partea lor clauze puse la punct de o armată de avocați care, logic, nu au pus nicio clipă interesele statului român pe primul loc.DAN ŞOVA: Contractul cu Bechtel va fi reziliat LUNI – Autostrada Transilvania, a nimănui
Situație RIDICOLĂ pentru ministrul Șova: contractul cu Bechtel nu a fost reziliat LUNI
ULTIMELE ȘTIRI