Dezbaterea publică pe tema majorării tarifelor pentru parcările din centru Clujului a fost organizată de Primărie, joi seara.
Nu doar că aprobă majorarea preţurilor la parcări în zona centrală, dar clujenii cer ridicarea tarifelor chiar cu mai mult decât dublarea lor, propusă de către municipalitate, în speranţa că astfel mulţi şoferi vor renunţa la transportul cu maşina personală.
Primăria venise la dezbatere pentru a supune atenţiei propunerea de majorare a tarifelor de parcare de la 2, la 4 lei pe oră și limitarea staționării la maxim 3 ore consecutive.
Ei bine, clujenii prezenţi au cerut un tarif de chiar 8 lei pe oră.
De asemenea, un clujean observa pertinent: „Poliţia Locală e de negăsit pe străduţele lăturalnice din centru, iar şoferii s-au înstăpânit până şi pe trotuarele pietonilor”.
Imaginile publicate cu o frecvenţă zilnică pe pagini de socializare, precum „Ai parcat ca un bou”, întăresc spusele clujeanului. Şoferii nu se sperie de poliţie. În condiţiile în care locurile de parcare sunt atât de puţine, cei mai mulţi îşi sumă riscul unei amenzi prea puţin probabile.
Un clujean exasperat de situaţie a conchis într-un comentariu acid:
„Exista solutii numai ca nu are cine sa le faca. Sapati naibii un gropoi si faceti parkinguri subterane, de exemplu in Cipariu unde e parcarea, in Centru unde e alta parcare, in M.Viteazu. Iar deasupra parcare pt. autocare care vin la vizitat orasul „comoara”. Despre pasaje, bretele, centuri nici nu are rost sa vorbesc. Parca nu se stia din anii trecuti ca in Cluj vin pacienti cu insotitori din toata tara, mii de studenti cu masini, se stia asta.”
Regulamentul pentru parcările din Cluj ar urma să fie votat de Consiliu Local în şedinta din luna decembrie.
Pentru fluidizarea traficului din Cluj au mai fost prezentate şi următoarele propuneri, la debaterea organizată de Consiliul Civic Local, potrivit ZiuadeCluj:
1. Soluţii de limitare a intrărilor auto în Cluj
2. Soluţii pentru facilitarea intrării turiştilor în Cluj (Clujul nu are un loc unde să parcheze autocarele, în afară de zona din faţa Sălii Sporturilor)
3. Soluţii pentru traversarea rapidă a oraşului şi pentru acces rapid în cartiere
4. Şansa finanţării centurilor ocolitoare, dar şi a legăturilor cu autostrada.