Presedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, ii pune pe clujeni sa viseze, cum a facut Sorin Oprescu cu bucurestenii carora le-a promis in campania electorala autostrazi suspendate. Seful social democrat propune realizarea unui drum peste Somes si a doua tuneluri in zona centrala pentru ca, in opinia lui, centrul e aproape blocat. Mircea Jorj n-a fost explicit, dar a lăsat să se înţeleagă că propunerile sale vor fi parte a programului pe care-l va avea în calitate de candidat pentru funcţia de primar al municipiului Cluj-Napoca. Unul dintre proiectele pe care Mircea Jorj le supune dezbaterii publice se referă la posibilitatea descongestionării traficului infernal din oraş. Soluţia: construirea unui viaduct care să străbată oraşul de a un capăt la altul. Şoseaua suspendată ar urma să aibă 5 km lungime, va fi fixată pe piloni şi ar străbate oraşul pe direcţia est-vest. Aceasta va fi construită pe o parte a râului Someş, deasupra apei, la înălţimea podurilor existente şi cu intrarea directă pe acestea.Mircea Jorj propune şi o altă posibilă variantă pentru fluidizarea traficului rutier din Cluj-Napoca. Aceasta vizează un tunel rutier de circa 2,5 kilometri pe sub centrul oraşului.
Tunelurile
“In zona centrala propunem crearea a doua retele subterane de artere rutiere cu cate 3 benzi, cu intrare dinspre zona Casei de Cultura a Studentilor, traversare subterana B-dul Eroilor, cu o iesire in Piata Stefan cel Mare (zona teatrului) si cu iesirea finala pe Calea Dorobantilor in zona Bibliotecii Judetene”, explica Jorj.Transportul in comun, afirma liderul social democrat, se va face tot suprateran, asa cum este in prezent.Pe ambele artere subterane propuse, se vor amenaja (pe liniile de margine), parcari subterane cu iesire pietonala din 100 in 100 de metri si mici spatii comerciale.Adancimea forajelor este de 12 metri, astfel incat lucrarile nu vor afecta siturile subterane sau retelele existente.

Nici in aceasta varianta, lucrarile de infrastructura nu vor bulversa traficul existent. Costuri estimative: 8 milioane euro/ Km.Mircea Jorj spune ca sursa de finantare pe care o propune este un credit furnizor, un credit bancar sau noile posibilitati de finantare din fonduri europene, care se vor asigura prin masurile gestionate de entitatile create in cadrul Ministerului Transporturilor.
Drum peste Somes

Mircea Jorj mai propune crearea folosirea zona perimetrala a albiei Somesului, prin incastrarea unor piloni de sustinere, si realizarea pe acestia, a cate doua benzi de circulatie pe fiecare sens Vest- Est si Est –Vest:„Din perspectiva geologica, solul Somesului este format dintr-un strat de pietris de o grosime de circa 4-7 m adancime, urmat de un strat de argila marnoasa cenusie, omogena si stabila. Problema principala o reprezinta reteaua de inalta tensiune de 110 kw, prezenta pe acest traseu, dar aceasta poate fi rezolvata prin crearea unor rigole speciale, pentru ingroparea firelor, si realizarea unor statii de racire in ulei a cablurilor- cost suplimentar, aproximativ 400.000 de euro ( in estimarea costurilor au fost luate in considerare si economiile realizate din valorificarea stalpilor metalici care sustin azi reteaua de inalta tensiune). Solutia propusa, dezvolta lucrari pe o lungime de aproximativ 5 km.Intrarea se propune a se realiza in Cart. Grigorescu de pe B-dul 1 Decembrie 1918, iesirea realizandu-se pe langa podul de pe strada Fabricii.Se preia astfel incarcatura de transport existenta azi la iesirea spre aeroport cat si cea existenta spre zona industriala a B-dului Muncii, cu deschidere spre centura. Pe traseul propus, se va elibera zona centrala, parcursul fiind realizat pe axa Vest –Est a municipiului”. Potivit lui Mircea Jorj, costurile estimative pentru aceste lucrari ar fi de 5-5,3 milioane euro/ Km.

Sursa de finantare propusa este: credit furnizor, credit bancar sau noile posibilitati de finantare din fonduri europene, care se vor asigura prin masurile gestionate de entitatile create in cadrul Ministerului Transporturilor.
Jorj: Fluidizarea traficului, misiune imposibila in actuala formula
In opinia lui Jorj, in acest moment devine o certitudine faptul ca nu mai pot fi solutionate problemele legate de fluidizarea circulatiei la Cluj.„Este evident ca infrastructura rutiera existenta in acest moment nu mai face fata si nu poate fi extinsa, deoarece la proiectarea initiala nu s-a prevazut volumul traficului si nici expansiunea din prezent a orasului pe verticala si in special pe orizontala”, a afirmat Jorj. De aceea, crede el, sunt vitale solutiile propuse de PSD Cluj-Napoca de punere in valoare a centrului istoric al Clujului, inclusiv prin degrevarea acestei zone de traficul auto.