• Acasă
  • /
  • Editorial
  • /
  • Someșul navigabil și trenul suspendat în orașul fisurat

Someșul navigabil și trenul suspendat în orașul fisurat

Publicat: 19 februarie, 2015 09:23
Actualizat: 23 martie, 2022 05:29

Someșul navigabil și trenul suspendat de mare viteză sunt două trăznăi ale administrației clujene într-un oraș dominat de străzi prăfuite și pline de gropi, măcelărite pe rând de toate regiile și iar cârpite, într-un oraș cu extrem de multe drumuri neasfaltate, într-o “capitală” cu prea multe clădiri centrale care duc cu gândul la asedii și bombardamente, într-un Cluj sufocat de mașini și lipsit de numărul optim de parkinguri și de campanii pentru mijloace alternative de transport, precum autobuzul sau bicicleta, într-o urbe strâmtă dar cu linii de cale ferată pe care circulă o groază de tramvaie din secolul trecut. 

Nu ne vom atașa de aceste fantasmagorii de tip funariot, din categoria tunel pe sub Feleac sau teleferic pe Cetățuie, nu o putem face dacă suntem lucizi, câtă vreme realitatea infrastructurii clujene contrastează atât de dramatic cu proiectele futuriste care produc visare în noul PNL al domnilor Marius Nicoară și Emil Boc. 

Nu ar fi putut primi o destinație mai utilă milionul de lei preconizat a se aloca pentru studii despre trenul suspendat? Dacă trenul suspendat ar costa 168 de milioane de euro, cum se estimează, asta înseamnă că proiectul va înghiți aproape toți banii pe care îi produc clujenii într-un an, adică mai tot bugetul local. I-a întrebat cineva pe contribuabili dacă sunt dispuși să contribuie la astfel de proiecte ușor megalomane? Nu ar fi alte urgențe?  

Poate consturirea unui inel de circulație, crearea mai multor pietonale în oraș, un transport public de călători mai atractiv pentru cei care insistă să meargă toată ziua, bună ziua cu mașina, construirea de noi parkinguri, piste de biciclete conform standardelor, asfaltarea străzilor de pământ, reasfaltarea celor crăpate, pline de gropi etc. Eu unul nu mai înțeleg nimic din gândirea strategică a municipalității, mai ales acum, când, a face cercetări pe tema monorail-ului într-un oraș fisurat e ca și cum ai trimite la coafor un bolnav de cancer în stadiu terminal.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
10 octombrie, 2022
Impactul dureros al inflației: Companiile îl pot transfera clienților, dar limitat, și trebuie să ia alte decizii. Câteva recomandări
15 aprilie, 2021
Premierul Cîțu vine la Cluj în plină criză a coaliției de guvernare! Ce vrea de la Emil Boc?
23 noiembrie, 2020
Domnul Boc, Antonia și criza
9 iulie, 2020
1 000 de morți pe zi v-ar convinge că există coronavirus? România, locul I în UE la cazurile de infectări
16 aprilie, 2020
Experții în corporate intelligence: Atenție, în România au revenit și grupări infracționale care acționau în Vest

Opera Română din Cluj a oferit un moment magic la Aeroportul Internațional din Cluj cu ...

Ce surpriză le-a oferit Aeroportul Cluj celor din terminalul plecări când a sărbătorit pasagerul cu numărul 3 milioane

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte la IMM România, a menționat în emisiunea Antreprenoriada moderată de Raul ...

Investiții în industria de apărare în România, oportunități pentru mediul de afaceri

Augustin Feneșan, prim vicepreședinte IMM România, subliniază într-o emisiune la BuzzNews.ro că într-un moment în ...

Industria imobiliară în Cluj: câțiva jucători mari fac legea

Decizia de a reduce numărul muncitorilor străini din România are un impact negativ asupra IMM-urilor ...

Reducerea angajaților străini în România – Impactul asupra IMM-urilor

Klausenburg Broker de Asigurare a organizat cea de-a doua ediție a Conferinței de Vânzări, un ...

Conferința de vânzări Klausenburg Broker de Asigurare, Ediția a II-a

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul ...

AnimaWings operează două zboruri pe săptămână pe ruta Cluj-Istanbul

BLITZ anticipează într-o analiză a pieței imobiliare din România că prețurile vor crește anual cu ...

De ce crede BLITZ că prețurile la imobiliare vor crește anual cu 10-15 la sută în perioada 2026-2027

Augustin Feneșan, prim-vicepreședinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) ...

Sfaturi practice pentru antreprenorii aflați la început de drum
Success message!
Warning message!
Error message!