Faptul că municipiul Cluj-Napoca este Capitala europeana a tineretului în acest an, 2015, pare a fi strict secret. Informație clasificată. Nicăieri în oraș nu vei găsi un afiș, un banner, care să îți ofere această informație. Cu atât mai puțin detalii despre evenimentele pe care orașul le va găzdui ca și capitală în anul de grație 2015.
Normal mi se parea ca Primaria sa incheie parteneriate cu toate institutiile de presa scrisa si online din Cluj prin care toate acestea sa promoveze Clujul ca și capitală a tinerilor din Europa, ca destinatie turistica, culturala etc. in acest an, că doar e o mega oportunitate ca orașul să fie promovat inclusiv în afara țării. Sigur s-ar fi gasit si o modalitate de finantare a acestor promovari, cum deseori se găsesc bani pentru te miri ce.
Fiind vorba de o capitala europena, este de asteptat ca tinta principala a participantilor la evenimentele din Cluj sa fie tineri europeni, dar la ce promovare se face, ar fi interesant de văzut câți astfel de tineri va atrage Clujul până la finele lui 2015.
Normal ar fi sa existe deja o strategie de promovare a Clujului in toate tarile din UE, in presa scrisa dar mai ales in cea online, unde sunt la indemana foarte multe mijloace unele chiar ieftine (vezi facebook – unde o stire, o poza se poate propaga foarte repede daca stii cum sa o faci) lucru care lipseste cu desavarsire sau daca exista este tinut la mare secret.
Desi suntem deja in data de 13 ianuarie 2015, informatiile despre eventuale evenimente si un posibil calendar al acestora nu sunt scoase agresiv în față de către organizatori. Cine se ocupa de acest proiect pare extrem de discret. Cu execeptia celor 4 zile de concerte anuntate pentru inceptului lunii august despre care am auzit prea puțin, in rest e cam ceață.
Suntem foarte priceputi sa dam cu piciorul unor sanse enorme pe care Clujul le are cu aceasta titulatura.
Vezi și alte articole de același autor pe lucianfanea.blogspot.ro