Teribilul accident din 23 iulie, în care s-au ciocnit două trenuri de mare viteză din China și au murit cel puțin 39 de oameni, ar putea periclita serios credibilitatea tehnologiei chinezești.Producătorii de trenuri CSR Corp şi China CNR Corp, sau constructorii China Railway Construction Corp și producătorii de componente Zhouzhou CSR Times Electric Co, au intrat puternic pe piaţa internațională, clamându-şi experienţa câştigată în urma realizării reţelei naționale chineze. Recentul dezastru feroviar le-ar putea însă fi fatal pe piață.[slideshow]”Șansele lor de a vinde trenuri de mare viteză sunt zero. Nu cred că-și vor mai reclădi încrederea”, a spus Edwin Merner, preşedinte al Atlantis Investment Research Corp, din Tokyo.China urma să participe la o licitație în SUA pentru construcția unei rețele feroviere de mare viteză în California. Acum se pare că nu mai are nicio șansă în competiția cu Siemens, Alstom sau Bombardier.Până și acțiunile companiilor care au realizat rețeaua din China au cunoscut scăderi, după ce statul a încercat să mușamalizeze cât mai mult accidentul. Versiunea oficială fiind: un trăsnet a produs tragedia.