Timișoara este principalul competitor al municipiului Cluj-Napoca, și nu Iași, Constanța sau Brașov, se arată în Strategia de dezvoltare a municipiului pentru următorii 7 ani.
„Timișoara este principalul competitor al municipiului Cluj-Napoca, datorită avantajului geografic – proximitatea față de granița de vest – structura pieței muncii și concentrarea economică reprezintă principalele avantaje competitive ale Timișoarei”, se arată în document.
„Cluj-Napoca reprezintă o serie de avantaje structurale, indicate pe de o parte de capacitatea superioară de a genera venituri locale (venituri proprii per capita) iar pe de altă parte de calitatea vieții superioară în Cluj-Napoca (indicele de dezvoltare umană). De asemenea, economia locală a Clujului este mai diversă, cu domenii high end (ex: IT) semnificative.
Totuși, Cluj-Napoca trebuie să depună eforturi să recupereze ecartul (distanța – n.red.) în termeni de salariați în domenii cu venituri ridicate, unde Timișoara are un avantaj important față de Cluj.
Capacitatea acestora de a genera venituri locale dar și de a atrage locuri de muncă similare îi fac un indicator cheie pentru dezvoltarea locală.
De asemenea, economia județeană pare a fi mult mai dependentă de anumite sectoare economice decât cea a Timișului”, se arată în Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca. Potrivit documentului, „Inovație, participare și univeristate” sunt factori strategici care vor influența dezvoltarea orașului în următoarele decenii.
Cele 8 atuuri ale Clujului
1. Este un oraș universitar
2. Dinamism demografic – populația nu scade
3. Participarea și implicarea în comunitate
4. Tradiție urbană impresionată și un patrimoniu cultural-istoric complex
5. Tradiție a diversității culturale, multietnice și pluriconfesionale, spațiu multicultural coerent
6. centru de excelență în medicină
7. Pol de competivitate economică, puternic conectat internațional
8. Potențial semnificativ de creștere fiind pol urban național de creștere
Accent pe calitatea vieții
Emil Boc a scris pe pagina lui de Facebook că la efortul de elaborare a Strategiei Municipiului Cluj-Napoca 2014-2020 au participat sute de specialiști dintr-o serie cuprinzătoare de domenii au luat parte la proces, prin intermediul a 25 de grupuri de lucru coordonate de Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, UBB Cluj în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca.
Procesul este unic în România, iar în urma acestuia au reieșit ca factori strategici cheie inovația, „universitatea” (toate avantajele competitive ale Clujului sunt legate direct sau indirect de profilul universitar al orașului) și participarea, scrie Emil Boc.
Conceptul cheie al Strategiei pentru perioada 2014-2020 rămâne creșterea calității vieții clujenilor.
Toate acestea au fost rezumate în sinteza documentelor fiecărui grup de lucru, care poate fi consultată AICI.