Trecem printr-o perioadă complicată a pieței imobiliare, în care nu există lichidități sau accesul la finanțare nu mai este deloc facil. Drept urmare cumpărătorii sunt cei „vânați” pe piață însă, sunt foarte multe cazuri în care vânzătorii îngreunează și mai mult procesul de vânzare prin greșelile pe care le fac. Și pentru că am deschis deja o cutie a Pandorei, oferindu-vă un top al greșelilor făcute de cumpărători, continuăm azi cu topul celor mai frecvențe greșeli făcute de vânzători.1. Vânzarea pe cont propriu
Probabil ați avut experiențe neplăcute cu reprezentanți ai agențiilor imobiliare. Probabil considerați că ați rezolvat și alte probleme pentru care nu aveați cunoștințe în prealabil. Nu? Atunci de ce porniți la drum cu stângul? Va înspăimântă comisionul agențiilor imobiliare? Încercați să faceți un calcul simplu: câte resurse de timp, nervi și bani trebuie să consumați pe parcursul întregului proces de vânzare? În perioada de informare, în care trebuie să studiați piața, să vedeți care sunt prețurile zonei, aveți din start un dezavantaj față de situația în care un specialist imobiliar s-ar ocupa de problema dumneavoastră: s-au vândut aceste locuințe? La ce prețuri? Cât a durat procesul de vânzare? Nu veți avea niciodată acces la aceste informații. Apoi, în perioada în care faceți oferta publică, știți să concepeți un anunț imobiliar care să evidențieze oferta dumneavoastră față de celelalte? Care sunt canalele de presă, scrisă sau on-line, care ar trebui atacate? Și la ce costuri? O agenție imobiliară specializată are posibilitatea de a vă oferi cele mai bune soluții. Să presupunem că ajungeți și în faza negocierilor și, eventual, a vânzării. Cât poate oferi cumpărătorul, de ce buget dispune? Sunteți convins că ultima lui ofertă este chiar ultima? Un agent imobiliar poate, și are datoria, să medieze această situație. La final, de ce documente aveți nevoie, câte drumuri trebuie să faceți? Trageți linie și faceți bilanțul.2. Pregătirea locuinței pentru vânzare
Așa cum am prezentat într-un articol anterior, pregătirea locuinței pentru vânzare este la fel de importantă că și stabilirea unui preț atractiv, de nerefuzat. Nu este de ajuns să scuzați dezordinea pentru că v-ați grăbit de dimineață. O locuință curată, ordonată, aerisită poate să declanșeze dorință de cumpărare pentru că primul impuls pe care-l au cumpărătorii se bazează pe emoții nu pe rațiune. Este evident că o locuință ce se prezintă în fața clienților într-o stare precară îi face pe aceștia să-și pună întrebări dincolo de ceea ce văd: oare finisajele de care se vorbește sunt făcute în același stil? Oare de dincolo de luciul gresiei din baie se află materiale de slabă calitate? Nu faceți o astfel de eroare, mai ales că nu necesită foarte mult efort!3. Etapa de vizionare
Este etapa în care cumpărătorul ia contact direct cu oferta dumneavoastră. Mulți dintre vânzători au o atitudine mai degrabă ostilă. Este cea mai importantă etapă în procesul de vânzare și trebuie să fie tratată că atare. Nu grăbiți cumpărătorii, aveți răbdare, prezentați-le locuința și nu închideți ușile și luminile după ce ați părăsit o încăpere. Sunt cumpărători care ar dori să mai arunce o ultima privire. Sunt cumpărători care doresc să se așeze pe canapea și să facă, în minte, un tur virtual al celor văzute. Acordați-le timp. Cu cât zăbovesc mai mult, cu cât pun mai multe întrebări, cu atât mai bine. Orice minut petrecut în plus înseamnă un pas mai aproape de realizarea vânzării.Echipa Blitz Imobiliare, Leonard MunteanuBlitz Imobiliare este o agenție imobiliară din Cluj Napoca ce oferă clienților săi servicii imobiliare integrate și o bază de date completă, cu oferte actualizate la zi: vânzări și închirieri apartamente, case-vile, spații comerciale (www.cluj-spatii.ro), de birouri și industriale, terenuri.
Top 3 greșeli pe care le fac vânzătorii de locuințe!
ULTIMELE ȘTIRI